Kao razrednica, Mirta Balog Lovreković iz osnovne škole dr. Vinka Žganca u Zagrebu, je prepoznala važnost ove teme te ju provodi na satu razrednika sa svakom generacijom.
Gdje se dezinformacije najčešće i najučinkovitije dijele i plasiraju?
Dezinformacije su postojale i prije društvenih mreža, ali nisu imale potencijal tako brze i široke distribucije kakvu su omogućile mrežne platforme. Ljudi su društvena bića, često vođena emocijama i potrebom da budu prihvaćena i voljena.
Skoro polovica tinejdžera osjeća ovisnost o društvenim medijima
Gotovo polovica tinejdžera osjeća se kao da su ovisni o društvenim mrežama, pokazala je analiza Sveučilišta Cambridge.
Vježbe za osvještavanje potreba zbog kojih koristimo društvene mreže
Sva su naša ponašanja motivirana našim psihološkim potrebama, a osvještavanje potreba koje nas motiviraju na korištenje društvenih mreža cilj je jedne od radionica iz edukativnih materijala “Digitalni mediji i mentalno zdravlje“.
Isključivanje iz grupa na društvenim mrežama i u aplikacijama za dopisivanje
Istraživanja pokazuju da danas većina djece posjeduje pametni telefon koji im već od rane dobi omogućuje pristup internetu. Mnoga djeca većinu vremena na pametnim telefonima igraju igre ili se dopisuju sa svojim vršnjacima, često unutar različitih grupa u aplikacijama poput WhatsAppa, Vibera i slično.
Društvene mreže i socijalna usporedba
Različiti medijski korisnici društvene mreže koriste na potpuno drugačiji način. Pritom osobito možemo razlikovati aktivno i pasivno korištenje mreža.
Slobodno vrijeme i društveni mediji: 15. festival prava djece kao putokaz
Maturanti Vukovarske gimnazije u sklopu 15. Festivala prava djece, aktivno sudjelovali na radionici “Što sa sobom kad ne scrollam? Mindfulness i društvene mreže” te predstavili svoj plesni video izričaj “Budi i ti nekome svjetlo,” naglasivši važnost održavanja ravnoteže između digitalnog svijeta i stvarnih odnosa.
Kviz: Jesi li pasiva ili aktiva na društvenim mrežama?
Način korištenja društvenih mreža može utjecati na doživljaj sebe te na to kako se osjećamo i koliko smo zadovoljni sobom u različitim područjima života. Uz ovaj edukativni digitalni kviz djeca i mladi mogu osvijestiti koriste li društvene mreže aktivno ili pasivo i kako to na njih utječe.
Dani medijske pismenosti 2023.
6. Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja, održat će se od 24. do 30. travnja 2023., s aktivnostima i u tjednima prije i poslije toga.
Što o društvenim mrežama misle vukovarski gimnazijalci?
Istraživanje su proveli učenici trećeg razreda Gimnazije Vukovar, koji osim što su osmislili, prikupili i obradili podatke, konstruirali su, proširili i restrukturirali vlastito znanje o korištenju društvenih mreža, te razvili istraživačke vještine jačajući vlastito razumijevanje procesa znanosti i znanstvenih spoznaja.