prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Isključivanje iz grupa na društvenim mrežama i u aplikacijama za dopisivanje

Istraživanja pokazuju da danas većina djece posjeduje pametni telefon koji im već od rane dobi omogućuje pristup internetu. Mnoga djeca većinu vremena na pametnim telefonima igraju igre ili se dopisuju sa svojim vršnjacima, često unutar različitih grupa u aplikacijama poput WhatsAppa, Vibera i slično.

Osim što se unutar takvih grupa često znaju međusobno zlostavljati nazivajući se pogrdnim imenima ili se vrijeđajući (o čemu više zadataka možete pronaći u nastavnim materijalima “Sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje“), ponekad učenici znaju jedni druge u potpunosti isključivati iz takvih grupa što se također smatra jednim od oblika elektroničkog nasilja. Naime, isključivanje iz grupa, odnosno onemogućavanje sudjelovanja u aktivnostima u kojima sudjeluju drugi, osobito kada je riječ o većini njihovih prijatelja iz razreda, dovodi do smanjenja samopouzdanja djece koja se osjećaju loše i isključeno. Takvim ponašanjem pokazujemo da ne poštujemo druge i njihove osjećaje.

Kako biste potaknuli učenike da razmisle što znači isključiti nekoga iz aktivnosti u kojima sudjeluju drugi, postavite im sljedeća pitanja:

  • Jeste li ikad željeli sudjelovati u nekim aktivnostima u kojima su sudjelovali vaši prijatelji, ali vam oni to nisu dopustili? Ako jeste, kako ste se tada osjećali? Kome ste rekli za svoje osjećaje?
  • Jeste li ikad sami nekoga isključili iz aktivnosti u kojima je htio sudjelovati? Ili ga niste pozvali da vam se priključi u tim aktivnostima (to uključuje i grupe za dopisivanje)? Zašto ste to učinili? Jeste li u tom trenutku razmišljali kako će se ta osoba osjećati?

Cilj ovog zadatka, koji može trajati pola sata, je ukazati na važnost poštivanja drugih u svim aktivnostima u virtualnom svijetu. Nakon njega, djeca bi trebla znati objasniti što znači isključiti druge iz različitih grupa te kako to može djelovati na njih i njihovo samopouzdanje.

 

Tekst je u potpunosti prenesen s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.