Hrana je svakodnevni dio našeg života, ali često zaboravljamo koliko je truda, energije i prirodnih resursa potrebno da bi stigla na naš stol.
Hrana je svakodnevni dio našeg života, ali često zaboravljamo koliko je truda, energije i prirodnih resursa potrebno da bi stigla na naš stol.
Hrana nije samo potreba – ona je resurs u koji se ulaže trud i vrijeme brojnih ljudi uključenih u lanac opskrbe hranom. Upravo zato je važno kako se odnosimo prema njoj, a školska prehrana u tome ima itekako značajnu ulogu.
Učenici Osnovne škole Siniše Glavaševića u Vukovaru, tijekom drugog polugodišta, sudjeluju u provedbi hrvatske inačice programa sCOOLFOOD “Činimo dobro Otiskom srca”. Ovaj međunarodni projekt, u suradnji s Nacionalnom zakladom za razvoj civilnog društva, edukativna je inicijativa koja povezuje održivost hrane s okolišem, poljoprivredom, energijom, životnim stilovima i smanjenjem otpada. Kroz razne aktivnosti, učenici istražuju važnost zdravih i održivih prehrambenih navika.
Kurikulum međupredmetne teme održivi razvoj doveo je do određivanja tri domene: Povezanost, Djelovanje i Dobrobit, koje djeluju kao integrirana cjelina. Tri domene zajedno ispunjavaju ulogu temeljnih koncepata za uspješno i primjenjivo učenje i poučavanje o održivome razvoju u 21. stoljeću.
Učenici drugih razreda Osnovne škole don Lovre Katića iz Solina su s čiteljicama Ivanom Sedlar i Fani Vidović, rado su se odazvali pozivu predstavnika Grada Solina da posjete reciklažno dvorište gdje je organizirana edukativna interaktivna radionica za djecu.
Na području Varaždinske županije su građanima podijeljeni novi spremnici za razvrstavanje otpada (uz spremnik za miješani otpad, vreću za staklo i vreću za tekstilni otpad svako kućanstvo sada je dobilo spremnik za papir i spremnik za plastiku koji su zamijenili vreću za papir i vreću za plastiku). Odlučili su provjeriti kako se učenici i građani snalaze u razvrstavanju otpada tako da provedemo istraživanje pomoću dviju anketa u kojima bi provjerili koliko se učenici Osnovne škole Izidora Poljaka Višnjica (od 2. do 8. razreda) te građani iz područja Cvetlina, Gornje Višnjice, Donje Višnjice i Zlogonja snalaze u razvrstavanju otpada, razvrstavaju li uopće otpad i znaju li koliko je pojedinim tvarima potrebno da se razgrade u okolišu.