prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Participativno akcijsko istraživanje u školi

Participativno akcijsko istraživanje na temu Stres u školi provedeno je krajem prošle školske godine (2020./2021.) u Gimnaziji Franje Petrića u Zadru.

Cilj istraživanja je dati učenicima priliku da govore o stvarima koje ih muče te da sve to iskomuniciraju s donositeljima odluka, a u konačnici da po principu aktivnog građanina – predlože rješenja problema. Članovi istraživačkog tima su: Lorena Ažić, Stipe Babin, Barbara Glavan, Ema Medić, Sara Patricia Pavić, Petra Škibola i Jakov Zorić. Voditeljica istraživanja je pedagoginja Antonija Kero.

Nakon što su odabrali temu istraživanja, učenicima su na raspolaganju bile ponuđene različite istraživačke metode, a oni su jednoglasno odabrali photovoice metodu. To znači da su imali zadatak izraditi fotografije kojima prikazuju njihove asocijacije na stres koje će tijekom fokus grupe komentirati sa svojim kolegama. Ideja photovoice metode je osnaživanje sudionika istraživanja da iznesu svoju perspektivu određenog problema, da slušaju i uvažavaju druge, a pritom budu kreativni u prezentaciji rezultata i osmišljavanju promjena. Kako bi predstavili rezultate istraživanja nastavnicima i ravnateljici učenici su izradili video izložbu.

Posljednji korak bio je ponuditi mogućnosti promjene u njihovom okruženju. Kako bi se rasteretili od školskih obaveza, učenici su predložili pokretanje online druženja koja bi se organizirala na različite teme. Tako je od MIOC-a nastao MIsliOC- online grupa učenika i nastavnika Gimnazije Franje Petrića koja se sastaje svaku drugu subotu u 15 sati. Jedan dio tematski je posvećen iskustvima bivših učenika škole pri pripremama za upis na fakultet i iskustvima studiranja na raznim fakultetima, a drugi dio su teme nevezane uz školovanje. Ugodno su iznenađeni brojem bivših učenika koji su se javili s namjerom da svojim iskustvima studiranja pomognu svojim mlađim kolegama, sadašnjim učenicima. Od jednog bezazlene ideje o neformalnim druženjima nastao je pravi MIsliOC pokret pozitivne energije koja je nastala spojem bivših i sadašnjih učenika. Učenici mailom šalju pitanja na adresu MIsliOC-a na koja subotom odgovaraju sadašnji studenti. Moramo napomenuti da se sastancima pridružuju nastavnici i ravnateljica, kako se kome koja tema čini zanimljiva za poslušati, tako se uključuju. Svi su dobrodošli s pitanjima i komentarima vezanim uz određenu temu, ali i prijedlozima budućih tema MIsliOC-a. Također, ponekad su teme posvećene i nastavnicima koji se predstavljaju učenicima u jednom drugom svjetlu – kroz svoje dodatne interese i hobije. Osim što su ovakve teme su učenicima iznimno zanimljive, također doprinose i izgradnji kvalitetnijih odnosa učenika i nastavnika. Pozivaju zainteresirane da ih poprate na društvenim mrežama.