U utorak, 10. lipnja 2025. učenici 4. c razreda Osnovne škole kralja Tomislava u Zagrebu izveli su školsku predstavu Pipi Duga Čarapa, nadahnuto ostvarenje temeljeno na poznatom djelu švedske književnice Astrid Lindgren. Tekst je za potrebe školske izvedbe adaptirala i režirala učiteljica Iva Erak, oslanjajući se na interese, talente i razvojne potrebe svojih učenika.
Predstava je bila završna aktivnost dva međusobno povezana eTwinning projekta – “Uz čitanje riječi rastu 5” i “Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika” – koji su se ove školske godine provodili u razredu. Upravo je kroz lik jedinstvene, vedre i hrabre Pipi djeci omogućeno da se izraze, da se poistovjete, ali i da promišljaju o važnim temama: prijateljstvu, slobodi, različitosti i odgovornosti. 
Kad književnost postane živa
Proces nastanka predstave bio je vođen suvremenim pedagoškim pristupima koji potiču iskustveno i projektno učenje. Učenici su sudjelovali u svim fazama pripreme – od osmišljavanja scena, izrade scenografije i kostima, pa sve do uvježbavanja glazbenih i plesnih točaka. Pritom su razvijali ključne kompetencije: komunikacijske, socijalne, emocionalne i umjetničke.
Lik Pipi, s njezinom neustrašivošću i neuobičajenim pogledom na svijet, poslužio je kao savršeno polazište za razgovor o emocijama, razlikama među ljudima i vlastitim vrijednostima. Djeca su u njezinoj priči pronašla prostor za izražavanje vlastitih stavova i osjećaja, ali i za jačanje samopouzdanja i međusobnog povjerenja.
Izvedba koja se pamti
Roditelji, bake, djedovi i ostali članovi školske zajednice ispunili su prostor dvorane i s velikim interesom pratili izvedbu. Pljesak nakon svake scene bio je dokaz koliko su mali glumci dotaknuli publiku. Mnogi su roditelji istaknuli kako su zadivljeni ne samo glumačkom sigurnošću učenika, već i odgovornošću i ozbiljnošću kojom su pristupili cijelom projektu.
Posebno je vrijedno istaknuti samovrednovanje učenika provedeno nakon izvedbe. Djeca su se u svojim refleksijama vrlo pozitivno izrazila o vlastitom doprinosu, timskom radu i uloženom trudu. Istaknuli su osjećaj samopouzdanje, ponosa, zajedništva i radosti – što su najljepši ishodi svakog školskog procesa.
Učenje srcem i tijelom
Predstava Pipi Duga Čarapa nije bila tek glazbeno-scenska točka. Bila je to kruna jednog cjelovitog odgojno-obrazovnog procesa, u kojem su učenici učili čitati i razumijevati, izražavati se i surađivati, planirati i stvarati – ali i osjećati.
Ova aktivnost još jednom je pokazala koliko škola može biti prostor cjelovitog učenja, u kojem se njeguje kreativnost, empatija i radost stvaranja. I gdje – baš kao kod Pipi – svatko ima pravo biti svoj.