Učenici različitih strukovnih smjerova surađuju pod mentorstvom svojih profesorica Andree Braovac i Jasenke Rašetina iz Komercijalno-trgovačke škole te Dragane Vručinić i Dijane Ledić Begonja iz Prirodoslovne škole, s ciljem razvijanja održivih životnih navika.
Svrha projekta je osvještavanje mladih o važnosti smanjenja otpada, odgovornom korištenju resursa te poticanju promišljanja o vlastitom utjecaju na naš planet. Temelj je filozofija Zero Waste koja naglašava smanjenje otpada, ponovnu uporabu i promišljanje o materijalima koje svakodnevno koristimo. Učenici razvijaju vještine prepoznavanja otpada te predlažu rješenja za njegovo smanjenje.
Tijekom školske godine 2025./26. učenici sudjeluju u interaktivnim i inovativnim projektnim aktivnostima temeljenim na strukovnim sadržajima njihovih kvalifikacija.
Na predavanju „Zero Waste – Put prema održivoj budućnosti“ učenici stječu znanja o načelima zero waste pokreta kroz primjere dobre prakse. Predavanje „Hrana nije otpad“ ih potiče na kritičko razmišljanje o uzrocima nastanka otpada od hrane i mogućim rješenjima u kućanstvu.
Na radionici izrade pernice od plastičnih boca recikliraju i kreativno prenamjenjuju otpadni materijal. Na radionici „Šteta baciti“ pripremaju jela od ostataka hrane, promišljajući o mogućim ukusnim obrocima od ostataka hrane.
Kroz dizajniranje loga projekta i izradu digitalnog kviza „Razvrstaj otpad“ razvijaju digitalne kompetencije i provjeravaju znanje o pravilnom odvajanju otpada.
Značaj projekta je u povezivanju različitih strukovnih kurikuluma od komercijalista do prehrambenih tehničara. Stečena znanja učenici primjenjuju u praksi, surađuju i kreativno rješavaju problemske situacije. Time razvijaju kompetencije potrebne na tržištu rada, ali i u svakodnevnom životu.
Kroz međupredmetne teme poput održivog razvoja, uporabe IKT-a, poduzetništva te osobnog i socijalnog razvoja, projekt pridonosi cjelovitom razvoju učenika.
U završnici projekta, učenici obilježavaju Dan planeta Zemlje u svibnju 2026., izložbom svojih radova i predstavljanjem rezultata projektnih aktivnosti. Time obilježavaju i globalni cilj održivog razvoja – cilj 12: Održiva potrošnja i proizvodnja.
Projekt Plan(et) B: Život bez otpada primjer je motiviranja učenika za održivi način života primjenom nastavnih metoda koje potiču aktivno sudjelovanje, suradnju i odgovornost. Pokazuje da promjene počinju upravo u školama – malim koracima, inovativnim idejama i mladim ljudima spremnim učiniti korak prema održivijoj budućnosti.