Posjeta u okviru Erasmus+ programa

Želja za usavršavanjem učiteljice engleskog jezika Osnovne škole Sveti Petar Orehovec, Silvije Ognjan Podolski, ostvarila se unatoč nemogućnosti putovanja na strukturirani Erasmus+ tečaj.

Naime, u školi su odlučili unutar Erasmus+ KA 121 projekta iskoristiti novu mogućnost pozivanja vanjskog stručnjaka i u školu su pozvali iskusnu profesoricu engleskog jezika, Mariju Jović Stevanović iz Osnovne škole “Sveti Sava” Batočina iz Srbije. Ona je u školi boravila od 18. do 22. listopada 2021. godine. Iskustva su vrlo pozitivna. Ocjena je to i učenika i učiteljice Ognjan Podolski kojoj su se svidjele metode rada kolegice iz Srbije.nastvanica

Žive slike, jedna su od pokazanih metoda rada profesorice Jović Stevanović. Ta metoda podrazumijeva da učenik treba napraviti “zamrznutu sliku” na zadanu temu koju predlaže učitelj. Tu metodu gostujuća učiteljica koristila je u nastavi, ali i na satu engleskog dramskog kluba, koji je također zahvaljujući Erasmus+ programu novost u kurikulumu škole. Učenicima su se svidjele i igre zagrijavanja – warm up aktivnosti, i razbijanja leda (uklanjanje blokada) tzv. ice-breakers. Također i – Word Tennis metoda. To je metoda u kojoj se učenici natječu u poznavanju riječi na određenu temu. Učenici naizmjence govore riječi dok se ne dobije pobjednik. Dinamičnosti sata i motivaciji učenika da što više komuniciraju na engleskom jeziku pridonijele su i različite igre. Jedna od korištenih bila je i diktiranje u trku – running dictation. To je igra koji potiče učenika na aktivno čitanje, pisanje, slušanje i govor, a u kojoj sudjeluju učenici podijeljeni u parove. Zadatak je igrača da pronađu odgovore u zadanim tekstovima i postavljaju pitanja.

Dvije učiteljice izmijenile su i iskustva o korištenju nekih digitalnih alata u nastavi engleskog jezika (Kahoot, Wordwall, Edpuzzle, Quizlet), te internet stranica za engleski jezik (British Council, ISLCollective, Busy Teacher…). Suradnja s kolegicom omogućila im je nove ideje i znanja u praksi. Neke od njih je već počela primjenjivati povratkom u školu. Smatra da ovo bilo jedno veoma korisno iskustvo kako za nas učiteljice, tako i za učenike –  ističe učiteljica Ognjan Podolski.