prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Poticanje ljubavi prema čitanju

Posebni razredni odjel pod mentorstvom učiteljice Ivone Trtanj Šneler i 1. C razred pod mentorstvom učiteljice Radmile Pešut Osnovne škole Fran Franković iz Rijeke sudjelovali su s ukupno 25 učenika u ovom projektu.

Projekt “Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige 12. ciklus” je inicijativa koja promiče čitanje knjiga i širenje kulture čitanja među učenicima. Ovaj projekt naglasak stavlja na knjige koje su možda zaboravljene ili koje nisu toliko popularne među današnjom mladom publikom.  Glavni cilj projekta je potaknuti mlade da ponovno otkriju čari čitanja te da se okupe i uživaju u zajedničkom čitanju. Posebni razredni odjel pod mentorstvom učiteljice Ivone Trtanj Šneler i 1. C razred pod mentorstvom učiteljice Radmile Pešut sudjelovali su s ukupno 25 učenika u ovom projektu.

Jedna od aktivnosti koju su proveli bila je ilustracija naslovnice slikovnice. Učenici su se okušali u kreativnom izražavanju i dizajniranju vlastitih naslovnica za svoju omiljenu slikovnicu koju su potom izlagali na panoima u školi. Ova aktivnost poticala je dječju maštu i kreativnost te razvijala vizualnu percepciju. Nakon toga, djeca su čitala slikovnicu “Mrav dobra srca” Branimira Crnčevića koja govori o mravu koji je bio različit od ostalih mrava. Umjesto da samo radi i skuplja hranu za sebe i svoju koloniju, on je pokušavao pomoći drugim bićima u šumi te je odbijao hranu zbog toga jer je njegov tata otjerao crvčka s vrata. Kroz ovu priču, Branimir Crnčević naglašava važnost empatije i pomoći drugima.

Često se previše fokusiramo na sebe i svoje potrebe, a priča o Mravu dobra srca nas podsjeća da malim gestama možemo napraviti veliku razliku u životima drugih ljudi ili životinja. Kako ne bi samo pasivno slušali priču, djeca su sudjelovala u interaktivnom čitanju i razgovarala o priči, interpretirajući događaje i junake iz slikovnice. Ovakav način rada je bio koristan za razvijanje jezičnih i socijalnih sposobnosti. Sljedeći korak u projektu bio je ilustriranje prizora iz knjige. Učenici su uz pomoć učiteljice i slikovnice stvarala različite prizore koje su potom predstavljali drugima. Ovakva aktivnost im je omogućila da se izraze kroz slike te da nauče važnost vizualne komunikacije. Djeca su osim čitanja i ilustriranja istraživala zanimljivosti o mravima s obzirom da su oni glavni likovi u slikovnici otkrivajući sve tajne i zanimljivosti o životu mrava te su istovremeno razvijala svoje istraživačke i kritičke sposobnosti. Također su izrađivali mrave od kolaž papira, mapirali mravlju potragu za cvrčkom, gledali istoimeni animirani film i kazališnu predstavu “Mudra glava malog mrava”.

Sve aktivnosti objavljene su na mrežnim i Facebook stranicama škole, platformi Book Creator, a projekt je prezentiran u zagrebačkom kinu Tuškanac u izvrsnoj organizaciji mag. bibliotekarstva, mag. informacijskih znanosti, mag. teologije Zvonimira Guća stručnog suradnika – školskog knjižničara OŠ Ante Kovačića, Zlatar.

Ovaj projekt se pokazao kao sjajna platforma za razvijanje dječjih sposobnosti i poticanje ljubavi prema čitanju. Na taj način djeca su postala samostalnija i kreativnija, te su istovremeno ostvarila i cilj projekta – poboljšanje čitalačkih sposobnosti i povezivanje s književnošću. Projekt “Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige 12. ciklus” je odličan primjer uspješne inicijative koja potiče kulturu čitanja među učenicima. Zajedničko čitanje vodi do boljeg razumijevanja književnosti, ali i do razvoja kreativnosti te poboljšava komunikacijske vještine mladih ljudi.