prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Predvodnici e-učenja: George Siemens

George Siemens je obrazovni stručnjak i znanstvenik čija su istraživanja usmjerena na učenje, društvene mreže, analitike učenja, otvorenost u obrazovanju i organizacijsku učinkovitost digitalnih okruženja.

Siemens je utemeljitelj konektivizma, teorije učenja koja naglašava ulogu društvenog i kulturnog konteksta u kojem se učenje odvija. Konektivizam učenje smatra procesom stvaranja veza i širenja mreže osoba uključenih u proces učenja. Povezano s konektivizmom javljaju se i konektivistički masovni otvoreni online tečajevi tzv. cMOOC-ovi, slobodno dostupni online tečajevi čiji je instrukcijski dizajn takav da ga istodobno može pohađati velik broj polaznika, a aktivnosti se uglavnom zasnivaju na međusobnoj komunikaciji i suradnji.

Posljednjih je godina George Siemens svoje istraživačke napore usmjerio prema području analitike učenja. Analitika učenja je prema Siemensu (2018) upotreba inteligentnih podataka, podataka koje produciraju učenici, modeli analize za otkrivanje informacija i društvenih veza te predviđanje i savjetovanje o učenju. Prema Sclateru i dr. 2016. analitika učenja može imati značajan doprinos kao:

  • alat za osiguranje i poboljšanje kvalitete
  • alat za zadržavanje studenata na studiju
  • alat za procjenu realizacije ishoda učenja
  • poticaj za razvoj i uvođenje personaliziranog učenja.

George Siemens dobitnik je brojnih nagrada za svoju znanstvenu djelatnost, uključujući počasne doktorate sa Sveučilišta San Martin de Porres i Fraser Valley University za njegov pionirski rad u učenju, tehnologiji i mrežama.

Na svom blogu George Siemens objavljuje vrlo zanimljive osvrte iz područja primjene tehnologije u obrazovanju, a svi zainteresirani mogu mu pristupiti na adresi http://www.elearnspace.org/blog/.

Izvori:

  1. Sclater, N., Peasgood, A., Mullan, J. (2016). Learning analytics in higher education. Preuzeto 2.7.2018. s https://www.jisc.ac.uk/reports/learning-analytics-in-higher-education.
  2. Siemens, G. (2010). What are Learning Analytics? Elearnspace. Preuzeto 2.7.2018. s http://www.elearnspace.org/blog/2010/08/25/what-are-learning-analytics/.