prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Preporuka ljetnog štiva (učenici učenicima)

Godina 2021. proglašena je Godinom čitanja pa su nakon obilježavanja manifestacije Noć knjige učenici 3. razreda Gimnazije Karlovac surađujući s profesoricom hrvatskoga jezika Majom Sokač i školskom knjižničarkom Sandom Furjanić osmislili novu aktivnost u svrhu promicanja važnosti čitanja.

Na satu Hrvatskoga jezika sastavili su popis književnih naslova koje žele preporučiti svojim vršnjacima, ali i svim ljubiteljima književnosti. Riječ je o knjigama idealnima za ljetni odmor koje nude bijeg od stvarnosti i opuštanje tijekom toplih ljetnih dana. Također, svoje su preporuke oblikovane u digitalnome alatu Canva poslali na adrese karlovačkih srednjih škola, ali i Srednje strukovne škole Koprivnica te su ih pozvali da svoje dojmove o pročitanim knjigama tijekom ljetnih praznika podijele u zajedničkoj grupi u aplikaciji Goodreads.  Predložili su pisanje kratkog osvrta, stvaranje kreativnog uratka ili slanje fotografija lokacija na kojima su čitali, kao i slanje sličnih preporuka. Učenici Srednje škole Koprivnica odazvali su se pozivu na slanje preporuka i s profesoricom hrvatskog jezika Elenom Belec također su osmislili koncizan popis i poslali ga na adresu Gimnazije Karlovac. Preporuke su nastale i na temelju ostvarenog mjesečnog razrednog projekta “Pripovijedam o pročitanoj knjizi po svom izboru”.

Ovom se aktivnošću, osim poticanja na čitanje tijekom školskih praznika i izvan okvira školske lektire, nastojala ostvariti suradnja među učenicima srednjih škola. Promociji aktivnosti pridružile su se i druge ustanove, škole i udruge: Gradska knjižnica Karlovac, Hrvatsko čitateljsko društvo, Tehnička škola Karlovac, Obrtnička i tehnička škola Ogulin, Laboratorij čitanja koji su rado dijelili preporuke na svojim mrežnim stranicama i društvenim mrežama poput Facebooka. Ova je hvalevrijedna aktivnost vrijedan dokaz toga kako učenici sami mogu prosuđivati i komentirati pročitano kao i isticati svoj književni ukus.