Priče s kartom u nastavi geografije – istraživanje na školskoj razini

Učenici Srednje škole Prelog koja provodi eksperimentalni program rade s različitim digitalnim alatima. U nastavi geografije i povijesti na zanimljiv je način implementiran rad u kartama s pričom. Anketa o zadovoljstvu rada učenika s aplikacijom Story Maps provedena je na razini škole.

Nakon što su učenici Srednje škole Prelog tijekom nastavne godine radili u aplikaciji Story Maps, među njima je provedena anketa s ciljem istraživanja o zadovoljstvu rada.

Polaznici izborne i dodatne nastave geografije ove su godine imali prilike raditi u aplikaciji Story Maps. Aplikacija kombinira karte, priče i multimedijske sadržaje. U galeriji gdje je zbir svih javih radova, danas ima više od dvjesto tisuća objava.

Učenici su se upoznali s radom u aplikaciji u rujnu, dok su svoje prve radove dovršili već u listopadu. Kako je riječ o sasvim novom programu, bilo je dosta izazovno, ali i zanimljivo. Teme su bile vezane uz geografiju, od jednostavnijih zadataka poput pružanja informacija o gradu pa sve do složenijih problemskih zadataka. Učenici su mogli birati između nekoliko predložaka, međutim, kao što su i sami učenici naveli u anketi, najviše im se svidio rad u Story MapCascade 56 % i Story Maps Journal 25 %.

Za teme koje su bile vezane uz istraživanje nekog prostora učenici su birali predložak Story Maps Tour, poput kartiranja biciklističkih staza uz zanimljivosti koje se mogu vidjeti prilikom ture. Story MapsCascade omogućuje prikaz sličan mrežnoj stranici pa su učenici ovaj predložak najviše koristili za radove o zaštićenim područjima ili za povijesne teme. Predložak Swipe najviše su koristili za preklapanje starih i novih karata gdje se mogu vidjeti promjene nastale u prostoru. Zadatak koji je vezan uz ovaj predložak odnosio se na uočavanje promjena koje su se dogodile na prostoru grada Preloga, a vezane su uz izgradnju.

Ukupno 50 % ispitanih učenika zadovoljstvo svojim radom ocijenilo je s odličnim, dok s vrlo dobrim 31 %. Da bi voljeli i dalje raditi na ovakav način, izjasnilo se 75 % ispitanih, dok je 25 % reklo možda. U pitanju o načinu rada samostalno, u paru ili skupini 50 % učenika izjasnilo se da im je lakše raditi samostalno. Teme koje zadaje nastavnica učenici su ocijenili ocjenom odličan (4,6).

Važno je naglasiti da su teme za rad bile vezane uz kurikulum geografije i povijesti. Učenici su unutar dva predmeta mogli birati i slobodne teme. Kod učenika je najzastupljenija tema bila Drugi svjetski rat, dok su učenice birale teme vezane uz zaštićena područja.

Osnovni problemi koji su se javljali bili su tehničke naravi. Za dovršetak aktivnosti učenici su imali dva školska sata. Zbog velike motiviranosti često su radili i dodatne teme kod kuće i prezentirali teme na satu. Prema istraživanju koje je provedeno unutar škole, vidljivo je da je ovaj način rada učenicima zanimljiv i izrazito su zadovoljni svojim finalnim radom. Vještine stečene na satu geografije mogu primijeniti i na ostalim nastavnim predmetima, kao i u osobne svrhe.

 

 

Priloženi dokumenti