Promišljanje obrazovanja: Ulaganje u vještine za bolja socioekonomska postignuća

Europska komisija je 20. studenoga 2012. godine u Strasbourgu predstavila novu strategiju za unaprjeđenje sustava obrazovanja i osposobljavanja naziva Promišljanje obrazovanja: ulaganje u vještine za bolja socioekonomska postignuća.

Europski sustavi obrazovanja i osposobljavanja i dalje ne uspijevaju isporučiti odgovarajuće vještine za zapošljavanje te nisu razvili prijeko potrebna partnerstva s poslovnim svijetom. Samim time upitno je i ostvarivanje obrazovnih ciljeva definiranih europskom strategijom za pametan, održiv i uključiv rast – Europa 2020.  

Dakle, cilj ove strategije jest potaknuti zemlje članice da odmah poduzmu mjere koje će osigurati da mladi ljudi razviju vještine i kompetencije potrebne tržištu rada i da ostvare ciljeve zemalja vezane za rast i radna mjesta. Uz to, strategija treba doprinijeti ostvarivanju obrazovnih ciljeva naglašenih u europskoj razvojnoj strategiji Europa 2020.

Strategija Promišljanje obrazovanja posebno naglašava problem nezaposlenosti mladih te ranog napuštanja obrazovanja diljem Europske unije i potiče zemlje članice na daljnja ulaganja u sustave obrazovanja i osposobljavanja te na razvoj vještina, s naglaskom na poduzetničke, i kompetencija koje odgovaraju potrebama tržišta rada. U ostvarivanju tog dijela strategije od velike će važnosti biti povezivanje obrazovnog i poslovnog svijeta.

Kako bi se podigla kvaliteta strukovnih (i poduzetničkih) vještina, aktivnosti u obrazovanju trebaju biti usmjerene na uspostavljanje i razvoj vrhunskog sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, poticanje i promicanje učenja na radnom mjestu, olakšavanje procesa priznavanja kvalifikacija stečenih izvan sustava formalnog obrazovanja, identificiranje nastavničkih kompetencija te uspostavljanje partnerstava.

Prioriteti koji su temelj za provedbu obrazovnih reformi u  zemljama članicama su sljedeći:

  1. Poticanje izvrsnosti u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju.
  2. Poboljšanje učinka dijela učenika koji su u riziku od ranog napuštanja školovanja te koji posjeduju nisku razinu osnovnih vještina.
  3. Jačanje pružanja transverzalnih vještina koje povećavaju zapošljivost, kao što su poduzetničke inicijative, digitalne vještine i strani jezici.
  4. Smanjiti broj niskokvalificiranih odraslih osoba.
  5. Pojačati korištenje učenja potpomognutog informacijskim i komunikacijskim tehnologijama te pristup visokokvalitetnim otvorenim obrazovnim sadržajima.
  6. Pregledati i jačati stručne profile svih nastavničkih zanimanja.

 Uz navedenu strategiju izrađeni su i sljedeći dokumenti koji će potpomagati njenu provedbu:

  • Praćenje obrazovanja i osposobljavanja 2012.
  • Promišljanje obrazovanja – analiza po zemljama
  • Jezične kompetencije za zapošljivost, mobilnost i rast
  • Partnerstva i prilagodljivi putovi za cjeloživotni razvoj vještina
  • Procjena ključnih kompetencija u inicijalnom obrazovanju i osposobljavanju
  • Strukovno obrazovanje i osposobljavanje za bolje vještine, rast i radna mjesta
  • Potpora nastavničkim zanimanjima za bolje ishode učenja.

Navedene dokumente možete pročitati ovdje.
 

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.