prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Sat lektire „Mama je kriva za sve“ proveden metodom 6 šešira

Sudjelovanjem na Erasmus+ edukaciji dobila sam uvid u pomalo zaboravljene i nedovoljno korištene metode poučavanja. Povratkom u školsko okružje, obnovljeno znanje odlučila sam provesti kroz sate interpretacije lektire.

Učenici su pročitali djelo Mama je kriva za sve autora Zorana Pongrašića. Kako bi bolje razumjeli likove, njihove postupke i poruke djela, sat sam provela koristeći metodu 6 šešira  Edwarda de Bona. Metoda omogućuje promišljanje iz različitih perspektiva, svaka označena drugim „šeširom“, što je sat učinilo zanimljivim, aktivnim i poticajnim.

Učenike sam podijelila u šest skupina. Svaka skupina dobila je jedan „šešir“ i zadatke koje su trebali riješiti te donijeti zajednički zaključak. Skupine su potom čitale svoje zadatke i iznosile zaključke. Ostatak razreda se je aktivno uključio u raspravu o tome zašto se slažu ili ne slažu s donesenim zaključcima skupina.

Bijeli šešir – činjenice i informacije

Pod bijelim šeširom zadatak je bio izdvojiti činjenice iz romana: tko su likovi, nabrojati pet činjenica o Berislavu, izdvojiti mjesta radnja te redoslijed događaja.

Crveni šešir – osjećaji i dojmovi

Pod crnim šeširom razgovarali smo o tome kako su se učenici osjećali dok su čitali roman. Morali su iznijeti osjećaje koje u njima budi odnos Bere i mame te odabrati za njih najemotivniji trenutak romana i objasniti zašto su odabrali upravo taj. Neki su se učenici prepoznali u glavnom liku jer i sami ponekad misle da roditelji pretjeruju. Drugi su istaknuli da im je knjiga bila duhovita, ali i emotivna, jer prikazuje odnos roditelja i djece na iskren način.

Crni šešir – problemi i opasnosti

Pod crnim šeširom govorili su o onome što im se manje svidjelo. Nabrojali su tri stvari za koje smatraju da ih je Bero napravio pogrešno, koje su stvari mogle proći još gore i zašto te koji dio smatraju najopasnijim. Učenici su istaknuli da Bero ponekad donosi prenagljene zaključke i krivi mamu za stvari za koje ona zapravo nije kriva. Raspravljali smo i o tome kako nerazumijevanje može dovesti do konflikata.

Žuti šešir – pozitivni elementi

Žuti šešir pomogao nam je da razmislimo o pozitivnim stranama djela. Zadatak skupine je bio da izdvoje najbolje ili najljepše događaje, izdvoje najpozitivniji lik i objasne ga, izdvoje tri pozitivne poruke koje djelo šalje i izdvoje što smo mogli naučiti o odnosu majka – dijete.  Naglasili su humor, živopisne situacije i način na koji pisac prikazuje obiteljski život. Učenicima se svidjelo što priča potiče na razmišljanje o ulozi djece i roditelja, ali i na važnost iskrenog razgovora.

Zeleni šešir – kreativne ideje

Ova skupina je imala kreativne zadatke .Napisali su  novi i drugačiji završetak romana, nacrtali strip sa scenom u kojoj Bero traži pomoć preko interneta, izmislili su novi lik koji je pomogao Beri i promijenio tijek radnje  te su napisali šaljivi sastavak „Kada sam ja mislio da je mama kriva za sve“.

Plavi šešir – zaključak

Pod plavim šeširom zadatak je bio objasniti što nas ovaj roman uči o obitelji, što bi Bero trebao naučiti iz svojih pogrešaka i koja je najvažnija poruka koju nam ovo književno djelo šalje.

Na zanimljiv i interaktivan način učenici su mogli izraziti svoje mišljenje, osjećaje, kritike i ideje. Sat lektire bio je dinamičan i potaknuo je učenike da promišljaju o vlastitom odnosu prema roditeljima.