Savjeti za izradu prezentacije

Korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija u nastavi sve je prisutnije u našim učionicama. Često puta nastavnici se odlučuju za korištenje prezentacija u nastavi. Međutim, prilikom izrade prezentacija potrebno je poznavati određena pravila izrade kako bi prezentacija publici bila prihvatljiva, čitljiva i zanimljiva.

Svaka prezentacija se sastoji od jednoga ili više slajdova, a svaki slajd može pored teksta sadržavati i slike, crteže, grafikone, animacije, zvukove i slično. Prezentacije je moguće izraditi u različitim računalnim programima, a jedan od najčešće korištenih je microsoftov PowerPoint.

Planiranje

U ovoj je fazi potrebno odrediti sadržaj i opseg sadržaja prezentacije ovisno o svrsi, vrsti i predznanju publike te raspoloživom vremenu za izlaganje.

Izrada prezentacije

  1. Struktura prezentacije sastoji se od nekoliko segmenata:
    • Uvodni slajd
    • Slajd koji prikazuje sadržaj
    • Slajdovi s tekstom prezentacije
    • Slajd zaključka
    • Pozdravni slaj i/ili slajd koji poziva na raspravu.
  2. Tekst na slajdovima potrebno je ograničiti na pojmove, a ne koristiti cjelokupne rečenice, koje se u cijelosti mogu iznijeti prilikom prezentiranja.
  3. Ograničite broj redaka kako bi publika mogla odjednom sagledati sav sadržaj na slajdu.
  4. Koristite što jednostavnije fontove bez ukrasa poput Ariala i u cijeloj prezentaciji kombinirajte najviše dvije vrste fonta.
  5. Veličina fonta ne bi smjela biti manja od 24 pt.  
  6. Ne bi trebalo koristiti više od 4 boje, trebalo bi odabrati određenu boju te koristiti nekoliko njenih nijansi čime se postiže dinamičnost.
  7. Važne izjave smjestite u sredinu.
  8. Dinamičnost prezentacije osigurat će dijagrami, fotografije i crteži, no pazite da ne pretjerate, a dinamičnosti će doprinijeti i redoslijed slajdova.
  9. Kako biste osigurali prepoznatljivost prezentacije na svakom je slajdu potrebno navesti naslov, naziv ili logo ustanove te po želji i neki drugi podatak.