Na satovima biologije učenici sedmih razreda naše škole krenuli su na istraživačko putovanje u mikro svijet. Uz pomoć mikroskopa sami su pronalazili biljne i životinjske stanice, promatrali njihovu unutarnju građu i otkrivali dijelove poput jezgre, citoplazme i stanične membrane.
Kod biljnih stanica uočili su i staničnu stijenku te zelene kloroplaste, što ih je posebno oduševilo jer su uživo vidjeli ono što su dotad poznavali samo iz slika u udžbenicima.

Promatranjem preparata pokožice luka, epiderme lista i epitela usne šupljine, učenici su otkrili očite razlike između biljnih i životinjskih stanica. Svaku su stanicu pažljivo opisali i nacrtali u bilježnicu, vježbajući pritom znanstveno opažanje, suradnju i preciznost u bilježenju podataka. Tijekom sata radoznalo su dijelili svoja opažanja, uspoređivali viđeno i učili međusobno jedni od drugih.
Kako bi istraživanje zaokružili na kreativan način, učenici su za domaću zadaću izrađivali trodimenzionalne modele biljnih i životinjskih stanica. Koristili su različite materijale poput stiropora, plastelina, glinamola, papira i kartona kako bi oblikovali različite dijelove stanice.
Zastavice od čačkalica s papirićima služile su im za označavanje dijelova stanice – jezgre, citoplazme, stanične membrane, stanične stijenke, kloroplasta, mitohondrija, vakuola i drugih dijelova koji sudjeluju u životu stanice.

Nakon izrade svaki je učenik svoj model ponosno donio u školu i pred razredom objašnjavao građu stanice. Prezentacije su bile zanimljive i šarolike, a modeli raznobojni i maštoviti – pravi dokaz da učenje može biti spoj kreativnosti i znanosti.
Ova nastava nije samo produbila znanja o građi stanica, nego je i potaknula učenike na istraživanje i kreativnost, pokazavši da učenje kroz iskustvo ostaje duboko urezano i trajno usvojeno.