U mobilnosti su sudjelovali učenici CNC operateri (2. i 3. razred), strojarski računalni tehničari (3. razred) te učenici zanimanja automehaničar (3. razred). Erasmus+ iskustvo stjecali su od 3.11. do 15.11. 2025.
Ova je mobilnost osmišljena kako bi svakom učeniku ponudila individualizirano stručno iskustvo, prilagođeno njegovoj razini znanja, interesima i profesionalnim ciljevima. Mentori su svakog dana postavljali problemske zadatke. Učenici su radili u manjim skupinama ili individualno, s jasnim smjernicama i stalnom povratnom informacijom, što je značajno utjecalo na kvalitetu njihovog učenja.
Stručna praksa u industrijskom okruženju
Strojarski računalni tehničari radili su na razvoju i programiranju robotske ruke. Proces je uključivao izradu trodimenzionalnih modela, pripremu tehničke dokumentacije, programiranje pokreta i testiranje funkcionalnosti.
Neki učenici bili su usmjereni prema programiranju i radu sa servo-motorima, dok su drugi više pozornosti posvetili mehaničkoj stabilnosti i preciznosti konstrukcije. Svaki korak bio je povezan s rješavanjem konkretnih problema, što im je omogućilo da se susretnu s izazovima sličnim onima u pravom industrijskom sektoru.

CNC operateri izrađivali su precizne metalne dijelove namijenjene daljnjem korištenju u radionicama automehaničara. Radili su na podešavanju CNC strojeva, određivanju nultih točaka, odabiru alata, tokarenju, glodanju, mjerenju i kontroli kvalitete.
Učenici koji su već imali iskustva dobili su zahtjevnije radne zadatke i složenije komade, dok su oni s manje sigurnosti u radu dobivali nešto jednostavnije elemente, uz intenzivnije mentoriranje. Na taj je način svaka razina predznanja bila podržana, a napredak svakog polaznika bio je jasno vidljiv.
Automehaničari i učenici MPM zanimanja radili su na vozilima marke BMW, gdje su se susretali s kombinacijom mehaničkih, elektroničkih i računalnih sustava. Obavljali su dijagnostiku, bavili se električnim sustavima, provodili servisne postupke i otklanjali stvarne kvarove. Velik naglasak bio je na električnim vozilima, čime su učenici dobili uvid u tehnologije koje sve snažnije oblikuju budućnost europske automobilske industrije. Mentori su posebno istaknuli njihovu profesionalnost i spremnost za rad. 
Pogled u visokotehnološku budućnost
U sklopu kulturno-stručnih aktivnosti učenici su posjetili BMW-ovu tvornicu u Leipzigu. Riječ je o jednom od najmodernijih proizvodnih pogona u Europi, poznatom po tome da većinu proizvodnih procesa, čak 90 posto, obavljaju roboti.
Stotine precizno programiranih robotskih ruku režu, vare i spajaju dijelove automobila, dok ljudski djelatnici, većinom mladi stručnjaci, nadziru procese, programiraju sustave i interveniraju u situacijama gdje je potreban ljudski uvid.
Poseban dojam ostavila je završna faza proizvodnje električnih automobila, u kojoj se vozilo prvi put aktivira i uključuje svoje sustave autonomnog upravljanja. Učenici su svjedočili trenutku kada potpuno novo električno vozilo samostalno napušta završnu liniju, vozi prema kontrolnom punktu, parkira se, komunicira s nadzornim sustavima i obavlja potrebne sigurnosne provjere. Bio je to snažan prikaz onoga kako se robotika, automatizacija, elektrotehnika i informatika susreću u stvarnoj industriji.

Europska prošlost i današnjica iz prve ruke
Tijekom vikenda i nakon radnog vremena učenici su posjetili niz gradova važnih za europsku kulturu, povijest i identitet.
Prvi je među njima bio Leipzig, grad bogate glazbene tradicije, snažnog sveučilišnog života i arhitekture koja spaja povijesni i suvremeni karakter. U Leipzigu su posjetili i monumentalni Spomenik Bitke naroda, podignut u čast velike bitke iz 1813. godine, u kojoj su se udružene snage Rusije, Pruske, Austrije i Švedske sukobile s Napoleonovom vojskom.
Bitka se smatra prekretnicom u Napoleonovu padu, a samu atmosferu epohe učenici su mogli osjetiti kroz simboliku moćnih skulptura i arhitekture spomenika. Uspon na vidikovac otvorio im je panoramski pogled na grad i dao osjećaj razmjera povijesnih zbivanja.

Nakon Leipziga učenici su obišli Dresden, poznat po svojoj baroknoj ljepoti i nadimku „Firenca na Labi“. Razgledavanje obnovljenog starog grada pružilo im je uvid u važnost očuvanja kulturne baštine i obnovu grada gotovo potpuno uništenog u Drugom svjetskom ratu.
Na kraju su posjetili Berlin, grad koji i danas nosi snažne tragove europske povijesti 20. stoljeća. Prolazak pored Brandenburških vrata, Reichstaga, dijelova Berlinskog zida, Checkpointa Charlieja i spomenika Holokaustu ostavio je snažan dojam i potaknuo mnoge rasprave o slobodi, identitetu i europskim vrijednostima.
Profesionalni rast i osobna zrelost
Mobilnost u Schkeuditzu potvrdila je koliko međunarodno okruženje može pridonijeti profesionalnom razvoju učenika. Stručni rad u modernim radionicama, kontakt s naprednim tehnologijama i automatiziranim sustavima, prilika za rad na stvarnim projektima i susret s kulturno-povijesnim znamenitostima učinili su ovo iskustvo iznimno vrijednim.
Individualizirani pristup u radu omogućio je da svaki učenik napreduje u skladu sa svojim predznanjem, sposobnostima i interesima, dok je kulturni dio mobilnosti obogatio njihovo razumijevanje Europe i povijesnih okolnosti koje oblikuju današnji svijet.
Srednje škole Donji Miholjac ponosna je što kroz Erasmus+ projekte otvara mogućnosti za razvoj profesionalnih vještina, samostalnosti, kreativnosti i europskog identiteta svojih učenika. Ovakva iskustva imaju dugoročnu vrijednost – za učenike, školu i zajednicu.