Učenici su kroz suradničke igre, radionice ili putem simulacija naučili koje sve opasnosti postoje na internetu te kako se zaštiti.
Fakultet organizacije i informatike iz Varaždina prošloga je mjeseca bio domaćin 36. srednjoeuropske konferencije o informacijskim i inteligentnim sustavima (CECIIS).Ovogodišnje izdanje konferencije održano je na temu “Dizajniranje inovacija kroz produktivne poremećaje”, a tijekom tri dana sudionici su imali priliku razmijeniti znanja i ideje o izazovima digitalnoga doba, od umjetne inteligencije i pametne mobilnosti, preko digitalne transformacije, pa sve do razvoja inteligentnih sustava i novih trendova u softverskom inženjerstvu.
Na konferenciji su bile nastavnice informatike Marinela Schatten, Graditeljska, prirodoslovna i rudarska škola Varaždin i Martina Košćak, Srednja i strukovna škola Varaždin te učiteljica informatike Ljiljana Inkret-Martinčević iz II. osnovne škole Varaždin. One su prezentirale istraživanje Play It Safe: Evaluating Participatory Game-Based Learning Activities for Internet Safety odnosno Igraj sigurno: Evaluacija suradničkih aktivnosti učenja temeljenih na igrama za sigurnost na internetu.

Rezultatima istraživanja dokazala se učinkovitost interaktivnih aktivnosti temeljenih na igri u području internetske sigurnosti u radu s učenicima osnovnih i srednjih škola. Pitanje je bilo u kojoj mjeri takve aktivnosti mogu povećati svijest, znanje i ponašanje učenika povezano uz sigurnije ponašanje na internetu.
U radu su korištene obrazovne aktivnosti koje potiču učenike na aktivnost kroz suradničke igre, radionice ili simulacije koje ukazuju na opasnost na internetu. Osim dobrih strana interneta i umjetnoj inteligenciji, učenici su putem igara naučili koje sve opasnosti postoje na internetu te kako se zaštititi.
Zaključak istraživanja je da suradničke igre mogu poslužiti kao uspješna metoda edukacije o internetskoj sigurnosti. Učenicima omogućuju aktivno sudjelovanje, razmišljanje o vlastitom ponašanju na internetu, kao i o mogućim opasnostima.