U vrijeme kada digitalna pismenost, kritičko razmišljanje i kreativno rješavanje problema postaju ključni elementi obrazovanja za 21. stoljeće, učenici i učenice iz manjih sredina pokazuju kako izvrsnost ne poznaje geografsku lokaciju.
Program Gen Future omogućuje učenicima da kroz rad na samostalnim projektima istraže teme od osobnog i društvenog značaja – poput kritičkog razmišljanja, održivosti, mentalnog zdravlja, financijske pismenosti i žena u tech industriji.
Učenice Maja Katušin, Lucija Luketina i Valentina Jalšovec, vođene osobnom motivacijom, odabrale su temu održivog razvoja svoje lokalne zajednice, istražile njezin potencijal i oblikovale viziju pod nazivom “Baranja: Put prema pametnoj budućnosti“.

Njihov multimedijski portfolio uključuje istraživanje, obradu podataka, dizajn interaktivnih vizuala, videozapisa, programa i izradu mobilne aplikacije. Ovakav integrirani pristup omogućio je učenicama da pokažu širok raspon vještina – od tehničkih znanja do strateškog promišljanja i samostalnog rada na kompleksnim zadacima.
Posebnu pozornost privukao je i rad LLF tima učenika Prve srednje škole Beli Manastir koji je sudjelovao u programu Robotika i automatizirani sustavi.
Učenici Fran Petričević, Luka Damjanov i Lovro Saić osmislili su i programirali ples robota heksapoda, koji je sinkroniziran s glazbom i scenografijom. Rad je objedinio znanja iz programiranja, elektrotehnike, 3D modeliranja i dizajna, a prezentacija je ostavila snažan dojam na posjetitelje konferencije.
Sudjelovanje u projektu STEMwave – Škola budućnosti donijelo je višestruke koristi cijeloj školskoj zajednici. Osim tehničkih znanja, učenici su razvijali mehanizme timske suradnje, komunikacijske vještine, samopouzdanje i inicijativu. Ovakav model nastave omogućuje učenicima da rade na stvarnim problemima i kroz konkretne izazove testiraju i proširuju svoje sposobnosti.
Završni događaj projekta, Innovation Day 2025, održan 17. svibnja u Infobipovu kampusu Alpha Centauri u Zagrebu, okupio je više od 1.200 sudionika iz cijele Hrvatske. Učenici su imali priliku predstaviti svoje radove pred stručnjacima iz industrije, sudjelovati u radionicama, panel raspravama i interaktivnim izložbama najnovijih tehnologija – od robotike do umjetne inteligencije.
Za naše učenike i učenice, ovo je bilo iskustvo koje nadilazi učionicu – potvrda da su prepoznati, vidljivi i ravnopravni sudionici suvremenog obrazovnog procesa.
Ovakvi rezultati potvrđuju da se i u manjim sredinama mogu razvijati projekti vrhunske kvalitete – ako im se pruži podrška, povjerenje i prostor za kreativnost. Projekt, STEMwave – Škola budućnosti je još jednom pokazao da budućnost obrazovanja leži u povezivanju tehnologije, zajednice i ideja mladih.