prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Što mislimo o “prepisivanju“ na testu?

Na nastavi geografije u odjelima 5.-8. razreda učenici OŠ Sesvetska Sopnica razgovarali su o “prepisivanju“ na testovima. Je li to bezazlena društvena igra koja razvija prihvatljivu i poželjnu snalažljivost ili je moralni prijestup? Je li varanje na testu povezano s korupcijom u društvu? Što govori za, a što protiv ove kod nas ukorijenjene radnje?

Pripravnica Noora Harkio iz Finske kaže da u njenoj zemlji velika većina učenika ne želi varati na testu. Kad bi učitelj napustio učionicu u vrijeme testa, samo dvoje ili troje bi varalo, a kad bi netko izvikivao odgovore, neki bi zahtijevali tišinu radi koncentracije. Pripravnici iz Bugarske, Poljske, Češke i Grčke imaju raznovrsna iskustva. Otkrili smo da je želja za varanjem na testu najveća u Bugarskoj i Grčkoj. Iz televizijske emisije i nekih svjedočanstava saznali smo da u SAD-u i Singapuru gotovo nitko ne vara na testu i da su kazne ondje rigorozne: izbacivanje iz škole na određeno vrijeme ili trajno.

Neka razmišljanja s rasprava su slijedeća:

Lako je varati ako ste jedini tako raspoloženi u svojoj sredini, a svi su oko vas pošteni. Ali što kada varanje postane vrlo rašireno? Onda postajemo i njegove žrtve – netko može prevariti i nas, a to ne volimo. Mnogi ljudi su religiozni. Kako religija gleda na varanje na testu? Mnogi osmaši tvrde da ga opravdava. Tko ne želi da ga liječi liječnik koji je posao dobio varanjem na testovima? Jesu li učitelji varali kad su išli u školu? Utječe li to na vjerodostojnost njihova sadašnjeg osuđivanja ove prakse? Opće je mišljenje da u školi sigurno jesu, ali na fakultetu više nisu mogli. Je li varanje na testu povezano s korupcijom u državi? Je li korupcija u državi uopće problem?

Stav prema varanju učenika na testu i varanju uopće odraz je stava njihove sredine. Vrlo je važno što im o tome govore roditelji, osobe iz vjerske zajednice i učitelji.

Evo nekih razmišljanja učenika osmoga razreda:

Mislim da je to nepošteno ponašanje, ali nam pomaže u životu i snalažljivosti.

Prepisivanje je nepošteno ponašanje jer se djeca tako uče varanju. To je nešto što svi rade pa je normalno.
Ali negdje drugdje u svijetu to čak nije dozvoljeno uopće raditi. Ali ima i nekih profesora koje nije briga.

To je samo snalaženje učenika, da ne bi dobili loše ocjene. I to po meni nije loše.

Učenici si sami štete… nečeju imati sretan život.

Ja za prepisivanje mislim da je pošteno jer pravi prijatelj će dati da prepišemo od njega i pomoći će nam na testu.

To je nepošteno ponašanje prema drugim učenicima koji ne varaju, a isto znaju kao oni koji varaju, ali postoji i dobra strana kada ljudi varaju jer će oni biti puno snalažljiviji u životu općenito, a ovi drugi ne toliko.

Većina učenika nije nikad razmišljala o ovoj temi. Kada počne test, oni jednostavno nastoje varati. Ako ništa drugo, to je ovim razgovorima promijenjeno!

Zaključak je svega jednostavan: ako nam je u sredini koja ima razvijenu kulturu varanja dobro, onda nastavimo s time i uživajmo! Ako nije, onda prestanimo varati.