Sudjelovanje na radionici uživo: Tamo gdje smo svi jednaki

28. siječnja 2022. godine u Osnovnoj školi Bedekovčina zainteresirani i motivirani djelatnici sudjelovali su u sklopu projekta e-Škole program obrazovanja (II. faza) na CARNET-ovoj radionici.   

O primjeni digitalne tehnologije u radu s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama od voditeljice radionice Andreje Haramustek saznali su kako:

  • planirati prilagodbu nastavnih materijala i aktivnosti učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama
  • odabrati odgovarajući digitalni alat ili aplikaciju za prilagodbu nastavnih materijala i aktivnosti određenom učeniku s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama
  • prilagoditi postojeće nastavne materijale i aktivnosti učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama koristeći se digitalnim tehnologijama
  • provesti nastavne aktivnosti uz primjenu digitalnih tehnologija za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.

Tijekom tri sata (210 minuta ) su na primjerima s kojima se susreću u svakodnevnoj praksi i na primjerima koje je prikazala voditeljica radionice osvijestili posebne odgojno-obrazovne potrebe učenika. Također su promišljali o mogućnostima koje suvremeni pristup u radu s digitalnim tehnologijama može pružiti u kontekstu prilagodbe nastavnih procesa specifičnim potrebama ovih učenika. Slušali su o upotrebi asistivnih tehnologija (Omoguru, Omotype, Dictation, ModMath, ICT-AAC Komunikator, Vizualni raspored) u radu s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama s naglaskom na učenike sa:

  • specifičnim teškoćama u učenju (disleksija, disgrafija, diskalikulija)
  • s komunikacijskim teškoćama
  • s motoričkim teškoćama te na darovite učenike.

Digitalni alati koje su naučili koristiti tijekom radionice za učenike s teškoćama su: Omoguru Reader, OmoLab (za Google Chrome), Dictation i Vizualni raspored, a za darovite učenike: EdModo, Tricider i Powtoon. Složili su se da uz navedeno u svakodnevnoj praksi koriste i mnoge druge alate. Tako koriste Wizer Boost koji omogućuje snimanje glasovnih zadataka za učenike s posebnim potrebama, ali i pruža mogućnost snimanja odgovora.

Darovite učenike su uključili u e-Twining i Erasmus projekte gdje slično kao na EdModu surađuju s učenicima diljem EU. Organiziraju i posebne aktivnosti za darovite u sklopu projekta “Težimo izvrsnosti – subota za zainteresirane, talentirane, motivirane i potencijalno darovite učenike”. Svi sudionici radionice su se složili da je radionica bila vrlo korisna i poticajna.