Među sudionicima bile su i učenice Osnovne škole Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko i Područne škole Severin na Kupi: Korina Kašelić i Kira Haeliandra Vaccino, koje su predstavljale Gorski kotar.
U OŠ Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko već se dugi niz godina provodi planiran i kontinuiran rad s darovitom i potencijalno darovitom djecom. U okviru školskog Tima za darovite učenike osiguravaju se dodatne aktivnosti, individualizirani zadaci, istraživački projekti i potpora razvoju različitih talenata.
Rad škole usklađen je s novim Pravilnikom o utvrđivanju psihofizičkih sposobnosti i postupcima identifikacije darovitih učenika u osnovnim i srednjim školama Republike Hrvatske, koji donosi jasne smjernice i obveze školama u planiranju i praćenju rada s darovitima.
Sudjelovanje naših učenica u programu pri Europskom parlamentu dio je takvog sustavnog pristupa, a aktivnost je za učenice realizirala učiteljica njemačkog jezika Nusreta Murtič, ujedno članica školskog Tima za darovite učenike.
Program za učenike od 1. do 8. razreda
Događanje je organizirano u suradnji Centra za darovite, talentirane i kreativne Karlovac, Udruge DAR te partnerskih institucija. Djeca su bila podijeljena u dvije skupine:
- 1.–4. razredi sudjelovali su u edukacijama, razgovorima s voditeljima centra i kraćim medijskim aktivnostima
- 5.–8. razredi, među kojima i učenice iz Vrbovskog, sudjelovali su u simulaciji rada Europskog parlamenta.
Tijekom simulacije učenici su bili raspoređeni u političke skupine, raspravljali o važnim društvenim temama, argumentirali svoje stavove i donosili odluke glasanjem. Učenice iz Gorskog kotara aktivno su doprinosile raspravama o okolišu, sigurnosti i ulozi građana u suvremenom društvu.
Pokazale su ozbiljan pristup temi, spremnost na suradnju i dobro razumijevanje problema koje su analizirale.

Pisanje pisama predstavnicima vlasti
U sklopu priprema za posjet učenici su pisali pisma predsjednici Europskog parlamenta Roberti Metsoli i predsjedniku Hrvatskog sabora Gordanu Jandrokoviću. U njima su iznijeli razmišljanja o pravima djece, obrazovanju, brizi za okoliš i društvenoj odgovornosti. Kao rezultat tih aktivnosti najavljena je i tematska sjednica Hrvatskog sabora posvećena darovitima.
Vrijedno iskustvo za budući rad
Sudjelovanje u programu Doživi Europu učenicama je omogućilo susret s procesima odlučivanja, raspravama i vrijednostima demokratskog društva. Upravo takvi programi pokazuju koliko djeca brzo rastu kada im se pruži prostor da misle, istražuju i oblikuju vlastite stavove.

U zaključku vrijedi istaknuti misao koja se često citira u radu s darovitima:
„Darovitost nije samo u onome što dijete zna, nego u onome što može postati kada mu damo prave prilike.”