“Razlog zbog kojeg većina djece ne voli školu nije to što je rad pretežak, nego jer je potpuno dosadan” (dr. Seymour Papert, prof. na Institutu tehnologije u Massachusettsu). Prema izvještaju Američke akademije za pedijatriju (American Academy of Pediatrics) nestrukturirana igra je zdrava i predstavlja temelj za pomoć u usvajanju socijalnih, emocionalnih i kognitivnih vještina, ali i kao pomoć u nošenju sa stresom.
Učenje čitanja
Metoda učenja čitanja pod nazivom sintetička fonetika postigla je izniman uspjeh u Škotskoj. Učenje čitanja malobrojnima je lako, kod većine zahtjeva velik trud, a dio djece ima iznimne poteškoće pri usvajanju te vještine. Učenje čitanja u prosjeku je teže za djecu iz siromašnih obitelji kao i za dječake.
Vodene kozice – Varicella
Vodene kozice ili varicella zarazna je bolest, uglavnom djece, rijeđe odraslih, a uzrokuje ju virus. Budući da se lako prenosi, i da za nju postoji velika sklonost u ljudi koji je još nisu preboljeli, javlja se poglavito epidemijski. U velikoj je većini slučajeva benigne naravi i rijetko se komplicira, pa skoro nikada nije smrtonosna. Međutim, danas se javlja s težim oblicima i češće nego prije pokazuje simptome središnjeg živčanog sustava.
Obrazovanje odraslih
Potrebe za obrazovanjem odraslih u Hrvatskoj specifične su zbog restrukturiranja gospodarstva i visoke stope nezaposlenosti. Izražena je potreba za prekvalifikacijom (ne)zaposlenih kako bi se povećala zapošljivost.
Kako prepoznati i odgovoriti na potrebe vašeg djeteta?
Ključ pružanja sigurnosti djeci je prepoznavanje i ispunjavanje njihovih potreba. To nije uvijek jednostavno. Djetetove potrebe su prilično jasne: treba ih nahraniti kad su gladni, presvući ih kad su mokri, uzeti ih u naručje kada žele bliskost, pokazati im svijet kada su radoznali. Ali dok djeca rastu, njihove potrebe postaju sve složenije.
Dobitnici nagrade za kreativnost u pristupu na natjecanju Login@Europe
Ove su godine na natjecanju Login@Europe sudjelovala čak 52 tima, i to 34 iz srednjih škola i 18 iz osnovnih škola. A da su i učenici osnovnih škola ravnopravno sudjelovali u spomenutom natjecanju dokazuje i nagrada za kreativnost u pristupu koju je osvojio tim Osnovne škole Ivana Meštrovića Zagreb.
Kako kvalitetno provesti vrijeme s djecom?
Što je kvalitetno provedeno vrijeme? Mnogi roditelji imaju iskrivljeno mišljenje o toj temi. Neki smatraju da je kuhanje ili gledanje televizije u istoj prostoriji u kojoj se dijete igra, kvalitetno provedeno vrijeme s djetetom. Provodeći vrijeme s djetetom razvijamo povjerenje, bliskost i povezanost, osnovne čimbenike zajedništva, ljubavi i podrške.
Parkovi prirode: Papuk, Učka i Žumberak-Samoborsko gorje
Ovaj tjedan vam predstavljamo tri planinska parka prirode: Papuk, Učku te Žumberak-Samoborsko gorje. Upoznajte se s florom i faunom, kulturnom baštinom te mogućim aktivnostima u navedenim parkovima.
Rad nastavnika s agresivnom djecom
Pored rada na obrazovanju nastavnik također ima odgojnu ulogu u radu s djecom. Osnovna je zadaća nastavnika da kod djece potiče pozitivne oblike ponašanja i radi na suzbijanju negativnih, a u interesu djeteta. Kako bi to postigao, treba uočavati čimbenike koji doprinose poremećajima u ponašanju kao i one koji utječu pozitivno na učenika.
Budite razigrani u odnosu prema djeci
Jeste li se trudili da budete što razigraniji sa svojom djecom? Jeste li njegovali tu svoju osobinu? Podijelite s njima svoje uspjehe i nastojanja u potrazi za većom razigranošću u kontaktu sa svojim klincima.