Svjetski dan zdravlja

Učiteljice Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova obilježili su Svjetski dan zdravlja nizom aktivnosti želeći usaditi učenicima zdrave prehrambene navike i podići svijest o pravilnom odabiru namirnica. U tome im je pomogla nutricionistica Vesna Bosanac koja je adionicom Zdrave hrane potakla učenike na razmišljanje o zdravlju.

Svjesni činjenice kako su u školskoj dobi alergije, pretilost, dijabetes, hiperaktivnost i loša koncentracija sve učestalije pojave, učiteljice razredne nastave odlučile su nizom aktivnosti obilježiti Svjetski dan zdravlja. Cilj svih aktivnosti bio je podići svijest o važnosti prehrane, kao i o uzročno-posljedičnoj vezi između hrane i “modernih” bolesti djece. Prva u nizu aktivnosti bila je radionica pod vodstvom nutricionistice Vesne Bosanac, koja je djeci putem igre objasnila utjecaj pojedinih namirnica na cjelokupno zdravlje. Učenici su na radionici naučili koje namirnice su organizmu potrebne za energiju a koje za snagu, te su naučili koja je uloga vitamina i minerala u obrani protiv bolesti.

Vesna je djeci pričala o žitaricama, proizvodima od žita, povrću, voću, mesu, ribi, mlijeku i mliječnim proizvodima, posebno naglašavajući važnost baziranja prehrane na raznolikim namirnicama. Savjetovala je ideje za doručak, obrok nakon treninga, ručak, večeru i užinu. Povezala je prehranu sa sportom te naglasila važnost sportskih aktivnosti za djecu. Radionica nutricionistice Vesne poslužila je učiteljicama kao temelj za daljnje aktivnosti. Tako su djeca dobla zadatak da iz kataloga izrežu sličice hrane koje će na satu razvrstati kao “loše” i “dobre” namirnice. Od izrezanih sličica napravili su plakat zdrave hrane.

Djeca su također imala zadatak donijeti po dva komada različitog voća od kojega su napravili voćnu salatu. Pričali su o količini vitamina kojim obiluje doneseno voće. Istraživali su na što sve utječe pojedini vitamin te zaključili kako će im voće biti sastavni dio svakodnevnog jelovnika. Pošto žive na otoku koji obiluje ljekovitim biljkama imali su priliku degustirati čaj od mažurana koji su zasladili medom. Ovaj napitak im se je posebno svidio. Pričali su o ljekovitim biljkama i prigotovljavanju čajeva od domaćih ljekovitih biljaka te nabrajali koje se od njih nalaze u njihovoj neposrednoj okolini. Tijekom aktivnosti razgovarali su i o poznatim izrekama o hrani. Dječje tumačenje izreka bilo je jako maštovito. Posebno su im se svidjele slijedeće izreke: “Loši ljudi žive da bi mogli jesti i piti, a dobri ljudi jedu i piju da bi mogli živjeti.”, “Onaj ko jede dok mu ne bude muka moraće postiti dok mu ne bude dobro”, “Ne jedi u restoranu u kojem je kuhar mršav”, “Dobra hrana je najčešće jednostavna hrana”, “Ne jedite ništa što vaša prabaka ne bi prepoznala kao hranu”, “Sit gladnoga ne razumije” i “Svako jutro jedno jaje, organizmu snagu daje”.

Tijekom provedenih aktivnosti ostvarili su slijedeće ishode:

  • PID OŠ A.2.1.: Učenik uspoređuje organiziranost u prirodi i objašnjava važnost organiziranosti
  • PID OŠ B.2.1.: Učenik objašnjava važnost odgovornoga odnosa čovjeka prema sebi i prirodi

Također su ostvarili i slijedeće ciljeve i zadaće:

  • povećati svijest o važnosti zdrave prehrane
  • povećati konzumaciju zdrave hrane
  • smanjiti količinu otpada od ambalaže nezdrave hrane
  • razvijati zdrave navike u prehrani
  • usvojiti potrebu za raznovrsnom i umjerenom prehranom
  • ekološko osvješćivanje o prirodnim resursima.

Učiteljice će priču o zdravoj prehrani integrirati u sve nastavne predmete kako bi učenici stekli naviku zdavog življenja.