prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Tehnika oživjela Osmanlije

Učenici 6. razreda Osnovne škole Matija Gubec iz Čeminca su na integriranom satu povijesti i matematike proširili svoja znanja o osmanskoj vojsci izradom vojnih topova uz pomoć svojih učiteljica.

Neposredan povod integraciji sata povijesti i matematike, bilo je sudjelovanje na Tarda festu u Dardi, u organizaciji Udruge Đola. Tarda fest se tematski povezuje za razdoblje vladavine sultana Osmanskog carstva – Sulejmana Veličanstvenog. Čuveni Turski most, kojeg je dao izgraditi sultan Sulejman povezivao je Osijek i Dardu.

Na integriranom satu povijesti i matematike pod vodstvom učiteljice povijesti Valentine Nađ i učiteljice matematike i mentorice u Centru tehničke kulture Čeminac Jasmine Alilović, učenici 6. razreda Osnovne škole Matija Gubec iz Čeminca su proširili svoje znanje o osmanskoj vojsci izradom vojnih topova uz pomoć svojih učiteljica.

Kroz nastavni sat se nastojalo odgovoriti na pitanja:

  • Kako izraditi praktični rad iz povijesti?
  • Kako nastavu povijesti približiti učenicima i učiniti zanimljivijom?
  • Kako istražiti povijest rodnog kraja na zabavan način?

Pravi osmanski topovi rađeni su od lijevanog željeza težine do 19 tona i zahvaljujući težini mogli ispaljivati kamene kugle težine 400 kg. Prema uzoru na osmanske topove, učenici radili su topove iz dva dijela, povezivali ih prikladnim materijalom (drvofiksom), dok su originalni topovi imali dijelove povezane vijcima.

Učenici su sat povijesti pretvorili u maketarsku radionicu izrade topova, topove su izrezali pomoću lasera, a napravljani topovi su bili poklon očevima za nadolazeći Dan očeva. Materijal i pribor za rad osigurao je Centar za tehničku kulturu Čeminac.

Izrada praktičnog rada potpuno je promijenila klasičan tijek nastavnog sata, a učenike pretvorila u istraživače i aktivne sudionike. Osim proširivanja i boljeg razumijevanja znanja iz povijesti, učenici su učenjem kroz igru razvijali svoje zapažanje i motoriku preciznim spajanjem dijelova modela topa. Nastavni sat u obliku maketarske radionice rezultirao je mnoštvom modela.