prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Tjedan češko-hrvatske suradnje u Bedekovčini

U sklopu aktivnosti Erasmus akreditacije, Osnovna škola Bedekovčina imala je čast ugostiti učenike i učitelje iz Základní škola Jeseník, Češka, u razdoblju od 19. do 23. svibnja 2025. godine.

Posjetilo nas je 16 učenika i troje nastavnika. Ova mobilnost bila je ispunjena raznovrsnim aktivnostima koje su poticale razvoj međukulturne suradnje, jačanje europskih vrijednosti, digitalne i jezične kompetencije, ali i stvaranje novih prijateljstava među učenicima i učiteljima.

 “Ledolomci”

Učenici i učitelji iz Češke dočekani su srdačno od strane ravnatelja škole, koordinatorice Erasmus projekta te domaćina – učenika OŠ Bedekovčina. Nakon uvodnih pozdrava, održane su „ice-breaking“ aktivnosti koje su vodili koordinatori projekta iz obje škole, čime je uspješno razbijena trema i uspostavljena su prva prijateljstva među učenicima dviju škola. Uslijedilo je interaktivno razgledavanje Bedekovčine pomoću aplikacije “GooseChese”. Poseban dojam na goste ostavila su Bedekovčanska jezera, koja su ih oduševila svojom ljepotom i mirnom atmosferom.

Održivi razvoj i ekologija

Učenici su posjetili Nacionalni park Plitvička jezera, gdje su kroz šetnju prirodnim stazama učili o flori i fauni, geološkim procesima i održivom turizmu. Bila je to izvrsna prilika za integraciju prirodoslovlja i ekologije u stvarnom okruženju.

Kultura, baština i EU vrijednosti

Treći dan bio je posvećen radionicama:

  • “Democratic Principles and European Values – Values in Sport”. U dvosatnoj radionici učenici su u grupnom radu istraživali europske vrijednosti kroz sport – timski rad, poštenu igru, toleranciju i međusobno poštovanje. Izrađivali su postere, prezentirali rezultate, a radionica je završila interaktivnim kvizom putem platforme Blooket.
  • “Culture, Community and Diversity – usporedba Češke i Hrvatske”. Učenici su uspoređivali sličnosti i razlike hrvatske i češke kulture te osnovne jezične pojmove kroz zajednički rad i kreativne zadatke.

Poseban trenutak dana bilo je druženje s članovima Udruge invalida Bedekovčina. Učenici su sudjelovali u zajedničkim igrama, razgovorima i kreativnim aktivnostima koje su poticale međusobno razumijevanje, empatiju i uključivost. Ovo iskustvo ostavilo je snažan dojam na sve sudionike, dodatno istaknuvši važnost tolerancije, prihvaćanja različitosti i učenja kroz zajedničko djelovanje.

Popodne je završilo u Tuheljskim toplicama, gdje su učenici imali priliku opustiti se, ali i neformalno komunicirati i povezivati izvan školskog okruženja.

Učimo zajedno

Gosti su sudjelovali u nastavi različitih predmeta:

  • Engleski jezik – kroz dijaloge i zadatke učenici su razvijali komunikacijske vještine na engleskom jeziku.
  • Glazbena kultura – upoznali su tradicijsku glazbu, instrumente i sudjelovali u zajedničkom pjevanju i sviranju, igrali digitalne igre.
  • Matematika – rješavali su logičke i problemske zadatke.
  • Kemija – učiteljica je provela  radionicu s kemijskim eksperimentima, tijekom koje su učenici samostalno izvodili pokuse, promatrali reakcije i razvijali znanstvenu znatiželju i razumijevanje osnovnih kemijskih koncepata.

Poslijepodne su naši gosti proveli u Varaždinu te tako proširili iskustvo susreta s kulturnom baštinom i ljepotama Hrvatske

 Radionice, pokusi, sport

Završni dan započeo je dvosatnom radionicom “Green Transition and Waste Management”. Učenici su se upoznali s pojmovima održivog razvoja i ekološke svijesti, koristili digitalne alate kao što su Learning Apps i Book Creator, izrađivali e-knjigu: “Paper, plastic, glass – our Erasmus team knows it all! We recycle together, learn together, and grow together!” te osmišljavali kvizove na temu zaštite okoliša. Radionica je poticala kreativnost, digitalnu pismenost i timski rad.

Na početku popodnevnog dijela je učiteljica  organizirala radionicu s pokusima iz fizike, gdje su učenici istraživali osnovne fizikalne pojave kroz niz praktičnih zadataka. Mjerenje, opažanje i izvođenje jednostavnih eksperimenata omogućilo im je učenje kroz iskustvo, a istovremeno ih motiviralo na daljnje istraživanje prirodnih znanosti.

Unatoč kiši održali smo  sportske susrete – učitelj TZK organizirao je natjecanja u nogometu, košarci i odbojci. Učenici su bili raspoređeni u mješovite timove, a atmosfera je bila iznimno pozitivna, natjecateljska, ali i prijateljska. Ova aktivnost dodatno je ojačala duh zajedništva, suradnje i zabave.

Ova Erasmus mobilnost donijela je niz dobrobiti za sve uključene – učenike i nastavnike. Učenici su razvijali međukulturnu kompetenciju, komunikacijske i jezične vještine, upoznali digitalne alate, znanstvene metode i važnost europskih vrijednosti. Poseban naglasak bio je na suradnji, toleranciji i prihvaćanju različitosti, a stvorena su i nova prijateljstva koja će, vjerujemo, trajati i nakon završetka projekta.