prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Tjedan cjeloživotnog učenja

Osnovna škola, kao temelj obrazovanja svakog pojedinca, idealno je mjesto za promicanje ideje o cjeloživotnom učenju. S time na umu učiteljica engleskog jezika Osnovne škole Vladimira Nazora, Lidija Škrlec, organizirala je i provela radionicu “Digitalni prezentacijski alat Sutori”.

17. Tjedan cjeloživotnog učenja održao se od 17. do 22. travnja 2023. godine. Sedamnaest godina zaredom, u sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja, građani su imali priliku sudjelovati na besplatnim predavanjima, radionicama, okruglim stolovima i sličnim događanjima, a brojne obrazovne ustanove potencijalnim su polaznicima predstavile mogućnosti obrazovanja koje nude. Ciljevi Tjedna cjeloživotnog učenja su: senzibilizirati javnost za izgradnju pozitivnog ozračja o važnosti i potrebi cjeloživotnog učenja, promicati kulturu učenja te potaknuti osobnu motivaciju pojedinaca za uključivanje u procese cjeloživotnog učenja.

Sutori je digitalni alat koji omogućuje suradnju korisnika u izradi zajedničke priče (story). Alat je jednostavan i intuitivan za korištenje a omogućuje potpunu suradnju korisnika u izradi zajedničke prezentacije s dodatnim kvizovima, video sadržajima, pitanjima i svime što je potrebno za učenje kroz igru.

Digitalne kompetencije jedne su od ključnih kompetencija 21. stoljeća. Digitalne kompetencije, odnosno digitalna pismenost, odnosi se na pouzdanu i ključnu uporabu cjelokupnog raspona digitalnih tehnologija za informacije, komunikaciju i za rješavanje osnovnih problema u svim aspektima života. Moderno informacijsko društvo traži od naših učenika, budućih aktivnih sudionika, poznavanje informacijskih tehnologija te kreativno razmišljanje i pristup pronalasku rješenja problema.

Na radionici je prikazan digitalni alat Sutori i mogućnosti suradnje u izradi zajedničke prezentacije. Polaznici radionice većinom su bili učitelji vinkovačkih škola, te je naglasak radionice stavljen na mogućnost stvaranja razreda i dijeljenje materijala s učenicima. Polaznici su uredili zajedničku prezentaciju uključujući slike i video materijale, tekstualne materijale, kvizove i poveznice na radove kreirane u drugim digitalnim alatima. Zajednički je zaključak kako Sutori predstavlja upravo ono što učiteljima često nedostaje – digitalni alat putem kojeg učenici surađuju u stvarnom vremenu i zajednički uče putem rada na projektu. Uz to, tijekom učeničkog rada, učiteljima je vrlo lako nadzirati i moderirati njihov rad putem analitičke opcije Sutorija. Ovaj digitalni alat omogućuje interakciju tijekom nastave i suradničkog, istraživačkog i projektnog učenja.

Škola je prvi puta aktivno sudjelovala u obilježavanju Tjedna cjeloživotnog učenja, no zasigurno ne i posljednji. “Obrazovanje je putovnica za budućnost jer sutra pripada onima koji se za nju danas pripremaju.” (Malcolm X).