Škola je i ove godine pripremila niz aktivnosti kojima su učenici, učitelji i stručni suradnici odali počast stradalima te naglasili važnost čuvanja vrijednosti mira, solidarnosti i zajedništva.
Središnji dio obilježavanja započeo je interpretativnim čitanjem ulomaka iz zbirke Priče iz Vukovara Siniše Glavaševića. Učenici sedmih i osmih razreda, pripremani od strane školske knjižničarke Gorane Hasel, pažljivo su promišljali i uvježbavali odabrane tekstove.
Čitanje Glavaševićevih priča, onako toplih, bolnih i duboko ljudskih, omogućilo im je da se na poseban način povežu s događajima koji su obilježili obranu grada heroja te da razviju empatiju prema njegovim stanovnicima. Njihova izvedba, praćena tihom i sabranom atmosferom, ostavila je snažan dojam na sve prisutne.
Učenici su se s temom Vukovara bavili i na satima hrvatskoga jezika gdje su s učiteljicom hrvatskog jezika Mašom Vulić, inspirirani Glavaševićevim pričama, izrađivali blackout stihove. Metodom zatamnjivanja dijelova teksta istaknuli su odabrane riječi i rečenice te stvorili nove poetske poruke povezane s motivima hrabrosti, domovine i nade.
Ovakav kreativni pristup omogućio im je da izraze vlastiti doživljaj i da se, kroz spoj književnosti i vizualnog izraza, još dublje užive u temu.
Likovni odgoj također je imao važnu ulogu u obilježavanju. Pod vodstvom učiteljice likovne kulture Ene Janković Vidmar, nastala su djela u različitim tehnikama. Od slika i crteža do gipsanih figura i manjih instalacija. Učenici su motivima vodotornja, Dunava, golubica mira i simboličnim prikazima stradanja oblikovali radove koji su bili i emotivni i umjetnički zreli.
Najuspjeliji među njima izloženi su u školskom prostoru na izložbi „Tragovi sjećanja“, koju su zajednički pripremile učiteljica Janković Vidmar i knjižničarka Gorana Hasel. Izložba je privukla brojne posjetitelje i potaknula razgovor o važnosti očuvanja povijesne istine.
Također su i učenici razredne nastave na satovima likovne kulture sa svojim učiteljicama načinili mnogobrojne radove koji su krasili prostor škole. Nalaze se i u filmu koji je nastao kao rezultat ovogodišnjeg obilježavanja, a snimio ga je i montirao vjeroučitelj Marijan Lončar, voditelj Medijske grupe.
Dodatnu vrijednost školskom programu dala je i audio slikovnica „Kad srca potamne“ domoljubnog sadržaja, koja je nastala prema autorskom tekstu vjeroučiteljice Ane Volf. Slikovnica je spoj književnosti, ilustracije i zvuka. Tekst je osmišljen kao nježna i poticajna priča o ljubavi prema domovini. Ilustracije je izradio učenik osmog razreda Rafael Kasić, dok je naraciju snimila učenica Andrea Čajić, dajući cijelom projektu topao i osoban ton. Slikovnica će se koristiti u nastavi i priredbama te kao trajni didaktički materijal škole.
Obilježavanje Dana sjećanja u OŠ Ivana Mažuranića još je jednom pokazalo koliko je važno da učenici u školi uče ne samo činjenice iz povijesti, nego i vrijednosti koje iz njih proizlaze: zajedništvo, hrabrost, suosjećanje i zahvalnost prema onima koji su se borili za slobodu. Kroz svoje aktivnosti pokazali su zrelost, kreativnost i odgovornost, a škola je potvrdila ulogu odgojno–obrazovne ustanove koja čuva uspomene i prenosi ih novim generacijama.
U ozračju poštovanja i zahvalnosti, učenici i učitelji su još jednom poručili su kako se Vukovar nikada neće zaboraviti.