Tematski je bio posvećen “Mreži” – pojmu koji se danas koristi u različitim kontekstima, od internetskih i društvenih mreža, preko neuronskih mreža u biologiji i umjetnoj inteligenciji, do mreža koje povezuju ljude, znanja i ideje. Cilj festivala je popularizacija znanosti i poticanje radoznalosti kod mladih. Gimnazija Vukovar priključila se nacionalnom obilježavanju festivala te je organiziran niz zanimljivih aktivnosti za učenike.
Učenice Lara Grlić i Andrea Stjepanović, uz mentorstvo nastavnika Jasminke Bikić i Dubravka Žuvića, pripremile su zanimljivu radionicu „Ulovljeni u mreži“. U današnjem digitalnom dobu društvene mreže postale su neizostavan dio života mladih – mjesto za komunikaciju, izražavanje, informiranje, ali i potencijalni izvor problema. U radionici su učenici ispunjavali anketu kojom se ispitivalo koliko često i na koji način koriste društvene mreže, ali i kako se osjećaju prilikom dugotrajne upotrebe.
Posebno zanimljiv bio je zadatak u kojem su učenici trebali simulirati situaciju upoznavanja uživo, bez posredovanja društvenih mreža – što je mnogima bio izazov, ali i važna lekcija o vrijednosti izravne ljudske komunikacije. Razgovaralo se i o posljedicama pretjeranog boravka na društvenim mrežama, kao što su smanjena koncentracija, pojava ovisnosti, problemi sa spavanjem, i utjecaj na emocionalno zdravlje i sliku o sebi.
Učenice Mirta Pendić i Iva Bajac održale su predavanje o životu i znanstvenom doprinosu Wilhelma Conrada Röntgena, povodom obljetnice njegovog rođenja (1845.-2025.).
Kroz multimedijalnu prezentaciju, učenici su mogli saznati više o ovom velikom znanstveniku čije je otkriće 1895. otvorilo nove mogućnosti u medicini, osobito u neinvazivnoj dijagnostici. Röntgen je svojim radom dokazao kako znanstvena znatiželja, ustrajnost i otvorenost prema nepoznatom mogu imati ogroman utjecaj na društvo, a njegov doprinos prepoznat je i 1901. godine, kada je postao prvi dobitnik Nobelove nagrade za fiziku.
Na kraju predavanja, učenici su kroz interaktivni Kahoot kviz, imali priliku odmjeriti svoje znanje, ali i brzinu razmišljanja. Kviz je obuhvaćao pitanja vezana uz obje obrađene teme, a učenici su na zabavan i dinamičan način ponovili usvojeno gradivo.
Natjecateljski duh, smijeh i dobra atmosfera dodatno su obogatili cijelo iskustvo te pokazali koliko učenje može biti zanimljivo kada se poveže s igrom.
Sudjelovanje Gimnazije Vukovar na Festivalu znanosti pokazalo je kako se obrazovni proces može obogatiti suvremenim temama i pristupima koji motiviraju učenike na kritičko razmišljanje, suradnju i otvorenost prema znanosti. Tema “Mreže” poslužila je kao sjajan okvir za promišljanje o tome kako su znanje, tehnologija i međuljudski odnosi povezani – i kako svaka mreža, bilo da je digitalna, biološka ili društvena, nosi sa sobom mogućnosti, ali i odgovornosti.