prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Upoznajemo svijet bajki

Učenici drugog razreda OŠ Neorić-Sutina u ovoj su školskoj godini upoznali svijet bajki Hansa Christiana Andersena.

Andersenove bajke Carevo novo ruho, Ružno pače i Tratinčica sastavni su dio obvezne lektire za drugi razred osnovne škole. Kako bi upoznali više Andersenovih bajki učenici su se uključili u državni projekt „S Andersenom kroz školsku godinu“.

Na samom početku ovog projekta učenici su čitali o životu i radu Andersena te gledali isječke o njegovu životu. Crtali su ga kao jedanaestogodišnjeg dječaka prema opisu. Dobivene crteže prikazali su na školskom panou i predstavili ih projektnim partnerima.

Ružno pače je prva bajka koja ih je uvela u svijet Hansa Christiana Andersena. Čitajući je, otkrili su da izgled nije važan. Upoznali su odrastanje jednog labuda od malog, ružnog i neuglednog pačića do lijepog, bijelog labuda. Ilustrirali su glavne događaje bajke i popratili tekstom. Izradili su puzzle u digitalnom alatu Jigsaw puzzle maker.

Dolaskom Božića slušali su i čitali bajku Djevojčica sa šibicama. Napisali su redoslijed događaja i ilustrirali ih. Izradili su veliki sandučić dobrih želja i u njega stavili svoje novogodišnje želje. Zatim su izradili male škrinjice dobrih želja i u njih stavili novogodišnje čestitke za roditelje.

U siječnju im je bajku Carevo novo ruho čitala knjižničarka. Sadržaj su prikazali crtežima i naučili da odjeća ne čini čovjeka. Crtali su carevu odjeću, kreirali je i izrezali. Na panou su napravili izložbu careve odjeće. Napravili su i ormare s njegovom odjećom te se iskazali kreativnošću. Izradili su projektne knjižice u koje će lijepiti bedževe pročitanih bajki.

Za Svjetski dan čitanja naglas čitali su u veljači bajku Palčica. Bila je zanimljiva i potaknula je njihovu maštu te su glavne dijelove bajke prikazali crtežom.

Proljeće je donijelo mnogo cvijeća, a među njima i tratinčice te su čitali bajku Tratinčica i mijenjali njen tužni završetak. Dječaci su shvatili da će ptičica i tratinčica uginuti te su ptičicu pustili na slobodu, a tratinčicu s busenom trave zasadili u vrt na posebno mjesto.

Kako bi obilježili Međunarodni dan knjige i Mjesec hrvatskog jezika pisali su opis cvijeta ljubice. Za kraj su čitali naglas bajku Princeza na zrnu graška te prikazali crtežom kako zamišljaju princezu koja spava s mnogo madraca na zrnu graška. U paru su smišljali savjete kraljici kako prepoznati pravu princezu.

Na kraju su rješavali bajkoviti kviz o pročitanim bajkama kako bi se prisjetili sadržaja bajki, događaja i likova. Čitanjem ovih bajki promicala se dječja čitalačka pismenost, razvijalo kritičko mišljenje, širio rječnik, razvijao i poticao pozitivan stav prema čitanju, razvijala kreativna verbalna i neverbalna komunikacija te jezično i likovno stvaralaštvo. Sudjelujući u ovom projektu učenici su upoznali veći dio bajkovitog stvaralaštva Hansa Christiana Andersena.