Ovi programi dio su projekta pod brojem 2024-HR01-KA121-VET-000206717 koji je financiran iz Europske unije u svrhu unaprjeđenja kvalitete i inovacija u strukovnom obrazovanju.
Erasmus+ akreditacija omogućila je Srednjoj školi Donji Miholjac da kontinuirano šalje svoje nastavnike na razne tečajeve, stručne radionice i seminare diljem Europe. Ovakve mobilnosti ne samo da potiču profesionalni razvoj pojedinaca, nego i osnažuju cijelu školsku zajednicu jer se nova znanja i metode primjenjuju u nastavi.
Ivana i Sandra pokazale su veliku motivaciju za usavršavanjem unatoč tome što su se usavršavanja održavala u periodu školskih praznika. Takav angažman svjedoči o njihovoj profesionalnoj odgovornosti i želji da budu u korak s najnovijim trendovima u strukovnoj edukaciji.
Stečene kompetencije pomoći će im da još kvalitetnije odgovore na potrebe svojih učenika, posebno u sektoru ekonomije, turizma i gastronomije.
Profesionalni razvoj tijekom školskih praznika
Obje nastavnice iskoristile su vrijeme školskih godišnjih odmora kako bi dodatno unaprijedile svoja znanja i vještine. Za nastavnike u strukovnom obrazovanju često je izazov pronaći vrijeme za profesionalni razvoj tijekom nastavne godine zbog intenzivnog rada i obveza prema učenicima. Stoga je mogućnost sudjelovanja na Erasmus+ tečajevima tijekom ljeta posebno vrijedna jer im omogućuje fokusirano usvajanje novih kompetencija.
Projekt u sklopu Erasmus+ akreditacije 2024-HR01-KA121-VET-000206717 usmjeren je na podizanje kvalitete nastave kroz modernizaciju i digitalizaciju obrazovnih procesa, kao i na poticanje međunarodne suradnje među strukovnim školama.
Kroz ovakve projekte nastavnici stječu praktična znanja, ali i razvijaju interkulturalne kompetencije jer se susreću s kolegama iz različitih zemalja i obrazovnih sustava.
Erasmus+ tečaj u Portugalu: Gastronomija i kulturna baština
Nastavnica Ivana Pleša sudjelovala je na tečaju u slikovitom ribarskom gradiću Setubal u Portugalu, regiji poznatoj po bogatoj gastronomskoj tradiciji i kulturnom nasljeđu. Program je bio osmišljen tako da sudionike upozna s lokalnim običajima, gastronomskim specijalitetima i načinom života u ovom dijelu Europe.
Jedna od ključnih aktivnosti bila je posjet lokalnim tržnicama, gdje su nastavnici mogli iz prve ruke vidjeti izbor svježe ribe, začina i tradicionalnih namirnica. Također su sudjelovali u pripremi poznatog portugalskog jela Massa de Peixe – tradicionalnog ribljeg variva koje se priprema prema stoljetnim receptima.
Osim kulinarskog dijela, važan segment tečaja bila je degustacija vina u muzeju Bacalhôa Vinhos de Portugal, gdje su sudionici naučili o procesu proizvodnje vina te o bogatoj vinskoj tradiciji Portugala.
Kulturološki program uključivao je izlete u glavni grad Lisabon, gdje su posjetili muzej bakalara, znamenite vidikovce i trgove bogate poviješću i arhitekturom. Izlet u Sintru pružio im je priliku za upoznavanje s prekrasnim dvorcima i prirodnim ljepotama, dok su u Palmeli razgledavali srednjovjekovni dvorac i uživali u autentičnoj atmosferi tog povijesnog gradića. Poseban doživljaj bio je posjet Cabo da Roca, najzapadnijoj točki kontinentalne Europe, koja simbolizira granicu europskog kopna.
Kroz ovaj program, nastavnica Pleša stekla je bogata iskustva i znanja koja će moći prenijeti učenicima, posebice u nastavnim sadržajima vezanim uz gastronomiju i turizam. Ovaj tečaj pridonosi osnaživanju njezinih kompetencija u praktičnoj nastavi i omogućuje uvođenje novih, kreativnih pristupa poučavanju.
Erasmus+ tečaj u Belgiji: Umjetna inteligencija u obrazovanju
Istovremeno, nastavnica Sandra Matković sudjelovala je na Erasmus+ tečaju u Gentu u Belgiji. Tema ovog tečaja bila je primjena umjetne inteligencije (UI) u suvremenom obrazovanju. Fokus je bio na razvoju tzv. 6C kompetencija – kreativnosti, kritičkog mišljenja, komunikacije, suradnje, karaktera i građanstva – koje su ključne za uspjeh učenika u 21. stoljeću.
Tečaj je bio vrlo interaktivan i praktičan. Nastavnici su kroz radionice upoznali različite UI alate koji pomažu u poticanju kreativnosti i razvijanju kritičkog mišljenja kod učenika. Osim toga, radili su na kreiranju nastavnih planova u kojima je integrirana umjetna inteligencija, što omogućuje inovativne metode poučavanja i učenje prilagođeno potrebama suvremenih učenika.
Poseban dio programa posvećen je etičkim pitanjima koja se javljaju prilikom korištenja UI u obrazovanju. Sudionici su raspravljali o važnosti odgovornog i promišljenog pristupa digitalnim tehnologijama, kao i o važnosti digitalnog građanstva i zaštite privatnosti.
Sandra Matković naglašava da su stečena znanja vrlo korisna za nastavu strukovnih predmeta u ekonomskom i turističkom sektoru. Osim toga, edukacija ju je pripremila za izazove modularne nastave, koja se u Hrvatskoj sve više uvodi kako bi se nastava dodatno prilagodila tržištu rada i potrebama učenika.
Doprinos razvoju škole i obrazovanja
Ova dva usavršavanja predstavljaju važan korak u strateškom razvoju Srednje škole Donji Miholjac. Škola kontinuirano radi na unaprjeđenju svojih nastavničkih kadrova i uvođenju suvremenih metoda podučavanja. Erasmus+ programi značajno doprinose tim ciljevima jer omogućuju internacionalnu suradnju i razmjenu iskustava s kolegama iz drugih zemalja.
Kroz primjenu novih znanja i metoda, nastavnici će moći učenicima ponuditi nastavu koja je inovativna, praktična i usklađena s europskim standardima. Ova mobilnost nastavnika podiže kvalitetu obrazovanja i jača poziciju škole kao jednog od centara izvrsnosti u strukovnom obrazovanju.
U konačnici, sve aktivnosti u okviru Erasmus+ akreditacije služe i kao poticaj za cijelu školsku zajednicu da kontinuirano uči, razvija se i prilagođava novim izazovima u obrazovanju i tržištu rada.