Virtualna mobilnost Osnovne škole Molve

Učenici i učitelji Osnovne škole Molve u tjednu od 17. do 21. svibnja 2021. godine bili su u Španjolskoj. Ovaj put, samo virtualno, u online okruženju. Bio je to tjedan upoznavanja španjolskih partnera u projektu “RAINBOW” koji škola provodi s partnerima iz Finske, Grčke, Njemačke, Poljske i Španjolske.

Sudjelovali su učenici: Darija Rukavina, Ivan Šikulec, Ema Tuba, Filip Vedriš, Josip Kokša, Matej Gašparić, Veronika Odobašić, Patricia Ivančan, Andrija Paša i Donatela Kolarić, a voditeljice su im bile učiteljice Mirjana Kelemin i Marija Halaček. Upoznali su područje Valencije, točnije provincije Alicante i grad Orihuelu. Prekrasan mediteranski grad okružen je plažama, palmama, zadivljujućom arhitekturom i povijesnim znamenitostima. Škola “San Bartolome” ima 72 učenika u vrtiću i 140 učenika do 6. razreda. Topla klima omogućuje im puno aktivnosti u prostoru školskog dvorišta te sadnju arboretuma, vrta i povrtnjaka. Škola je jedna od najboljih u provođenju Erasmus+ projekata, a moto im je: “Ako možeš sanjati, možeš to i učiniti”. Učenici škole su se tijekom virtualne mobilnosti uključivali u videokonferenciju s partnerima. Svaka je zemlja predstavila jednog književnika koji je dio svojega života proveo u egzilu. Na engleskom su jeziku molvarski učenici govorili i predstavljali istraživanje o njemačkom književniku Thomasu Mannu. Središnja ličnost ove aktivnosti bio je poznati španjolski pjesnik Miguel Hernandez, rodom upravo iz grada domaćina, Orihuele. U online okruženju učenici su se upoznali s muzejom u njegovoj rodnoj kući, njegovim životom, pjesničkim motivima i razlozima odlaska iz domovine. Razmatrajući životopise i ostalih književnika u egzilu, učenici su zaključili da su svi emigrirali radi političkih razloga. Kao hrvatski predstavnik u ovoj aktivnosti, predstavljen je proslavljeni kipar i pripovjedač Ivan Meštrović, koji je također dio svojega života proveo izvan Hrvatske.

Erasmus+ tim

U nekoliko kvizova, učenici su se natjecali s prijateljima iz Europe u znanju o predstavljenim temama. Objavili su i pjesme nastale tijekom mobilnosti, s motivima molvarske škole, prijateljstva i školskih radosti. U stvaralačkome dijelu slikarskim su tehnikama obogaćivali portrete književnika koje su upoznali. Bilo je to vrlo kreativno i iznenađujuće iskustvo. Za “grand finale” projekta i virtualne mobilnosti, učenici su upućeni kako pripremiti za sadnju, posaditi i njegovati sjeme datulje, tj. palminog drveta. Sjeme su poslali Španjolci svakoj školi partneru, a aktivnost sadnje bila još jedan način povezivanja. Sjeme treba najprije proklijati, zatim se sadi njeguje u toplome okruženju, a treba nekoliko godina dok ne izraste. Raste polako, baš kao što polako rastaju i djeca. S pozitivnim mislima na mogući susret u novim projektima, učenici su završili zadnju mobilnost “RAINBOW” Erasmus+ projekta i već se pripremaju za nove aktivnosti.