Virtualna mobilnost “Uređivanje web stranice” u okviru Erasmus+ projekta

Poticanje i unaprjeđivanje novih znanja, vještina i kompetencija pri izradi mrežnih stranica na virtualnoj mobilnosti u Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji Ruđera Boškovića u Osijeku u okviru Erasmus+ projekta.

U Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji Ruđera Boškovića u Osijeku u okviru trogodišnjega Erasmus+ projekta “Primjena IKT alata u tradicionalnoj nastavi i nastavi na daljinu” održala se prva virtualna mobilnost učenika i nastavnika koju su vodili bugarski partneri na temu “Uređivanje web stranice” s ciljem aktivnosti razvijanja kompetencija i vještina u izradi mrežnih stranica, a koja je ujedno bila i posljednja mobilnost u okviru ovog projekta namijenjenoga učenicima. U projektne aktivnosti bilo je uključeno 17 učenika od prvih do četvrtih razreda različitih smjerova (web dizajneri, prirodoslovna gimnazija i nutricionisti). Budući da škola od ove školske godine prvi put obrazuje i web dizajnere, posebno je bilo izazovno probuditi kreativnost i osloboditi maštu kod ovih učenika. Već prvi dan virtualne mobilnosti svi su se učenici prilično dobro snašli sa zadatcima koji su im bili postavljeni. Nakon upoznavanja i kratkoga predstavljanja prezentacija o svakoj zemlji, uslijedilo je uvodno izlaganje o uređivanju mrežnih stranica koje su pripremili domaćini, a zatim su učenici bili podijeljeni u tri internacionalne skupine koje su se upoznale s različitim aplikacijama na koje su trebali postaviti materijale, a koje su zajednički prikupljali i kreirali u zadanim aplikacijama. Premda učenici nisu mogli ostvariti bliske kontakte s vršnjacima iz drugih zemalja, uspjeli su naučiti kako uređivati mrežne stranice i razvijati jezične kompetencije uz suradnički oblik učenja. Zadnji dan mobilnosti svaka je skupina pokazala svoju mrežnu stranicu služeći se različitim aplikacijama. Dojmovi učenika uključenih u projekt bili su posebno poticajni za njihova razredna okruženja i najbolji primjer za diseminaciju kod učenika koji do sada nisu sudjelovali u projektima:

“Tijekom ove virtualne mobilnosti naučila sam izrađivati internetsku stranicu. Upoznala sam puno novih ljudi i bolje se upoznala s radom u timu. Sve aktivnosti  bile su jako dobro isplanirane te smo svaki dan između rada imali i vremena za odmor. Uživala sam u radu s drugima i u sudjelovanju u ovom projektu, a nadam se da ću imati još takvih prilika.” (Sandra Subota, 4. a)

“Bio sam predstavnik 3. grupe te sam svim učenicima, mentorima i profesorima koji su sudjelovali u virtualnoj mobilnosti predstavio našu web stranicu, kao i aplikaciju koju smo kao grupa zajedno izradili. Uživao sam biti dio ove mobilnosti i jako mi je drago što sam dobio priliku sudjelovati. Virtualna mobilnost bila je dobro organizirana te su profesori bili od velike pomoći kad god je nama učenicima nešto zatrebalo. Naučio sam izrađivati web stranice, ali što je još važnije, naučio sam još više o međunarodnoj komunikaciji, timskom radu i međusobnoj solidarnosti.” (Domagoj Vidaković, 4. a)

“Tijekom cijelog projekta surađivali smo s našim kolegama iz drugih zemalja te se tako bolje upoznavali i stjecali nova prijateljstva. Osim toga, usvojili nove vještine kao što su izrada aplikacije i web-stranice te usavršavali svoj engleski jezik. Prvoga dana upoznali smo se sa suradnicima i pozorno smo pratili web seminar koji nam je izrazito bio koristan u kasnijem radu. Moja grupa radila je aplikaciju u programu zvanom AppIventor i zaista sam presretna što sam imala priliku naučiti nešto novo i tako zanimljivo. Aplikacija se može oblikovati i urediti prema vlastitom izboru, što je odlično jer na taj način možemo biti kreativni i inovativni. Tijekom rada bila je izrazito ugodna i topla suradnja s kolegama iz drugih zemalja. Ovaj projekt bio je jedno lijepo iskustvo, uživala sam i zahvaljujem školi što mi je to omogućila” (Izabela Vereš, 4. a)

“Uz motivaciju mentora i kolega, stekla sam jedno novo iskustvo, nova poznanstva i te probila granice straha onoga što “ne mogu”. Ono što svakako ostaje zapamćeno i duboko urezano, a što se ne odnosi samo na bolje poznavanje jezika, jesu stečene digitalne vještine i rad na platformama, s kojima bi se inače teško mogla sresti, a koje su pritom vrlo korisne zbog digitalnog doba u kojem se nalazimo. Iako je sve bilo online, ni u jednom trenutku nije se osjetilo odsustvo bilo kojeg člana, nedostatak kreative i novih ideja. Stoga, drago da sam dobila priliku da kao jedan od članova predstavljam svoju školu, svoje znanje, a na kraju i sebe!”. (Lucija Puljak, 2. a)

“Projekt mi se izuzetno svidio, a najveći razlog tomu je timski rad. Sumnjam da je itko od nas sudionika, ikad prije imao iskustvo raditi s internacionalnim timom. Bilo je zanimljivo sporazumijevajući se engleskim jezikom raditi s Poljacima, Bugarima, Talijanima, Turcima i naravno Hrvatima. Putem webinara, različiti već iskusni web dizajneri uspjeli su dio svoga znanja prenijeti na nas. Atmosfera u timovima uvijek je bila ugodna, nije bilo mjesta prepirkama i svađi. Pod zajedničkim velikim sastancima nije bilo upadanja u riječ, nepotrebnog govora ili nekulturnog ponašanja, što je s obzirom na broj od 80-ak uključenih impresivno.  Svi nastavnici mentori bili su korektni. Uvijek su nam bili na raspolaganju i nije im bio problem uskočiti u pomoć. Što se tiče same ideje projekta svidjela mi se. Zadaci grupa nisu bili ni preteški, a ni prejednostavni. Smatram da je osnovna ideja projekta bila stvoriti ugodnu atmosferu timskog rada neovisno o nacionalnosti sudionika, a to se uspješno i postiglo.”( David Tadić, 1. Wd)

“Projekt je bio izvrstan, zanimljiv i poučan. Naučio sam raditi web stranice u WordPressu. Budući da sam do sada uglavnom radio stranice u obliku koda, WordPress kao program bio mi je lagan, ali je svejedno bio zanimljiv jer uvijek vrijedi naučiti nešto novo. Što je se tiče internacionalne suradnje bilo mi je super. Moje snalaženje u engleskom jeziku također je bilo dobro, iako nisam toliko kontaktirao s učenicima, ali kada me je  nešto zanimalo pitao sam. Naučio kako napraviti web stranicu u WordPressu i izrađivati fotogaleriju u Artstepsu.” (Luka Leko, 1. Wd)

Koordinatorica  projekta je oduševljena radom učenika koji su se s entuzijazmom uključili u ostvarivanje svih zadanih projektnih aktivnosti te vrijedno i predano radili cijeli tjedan pred svojim računalima. Kao nagradu, koordinatorica je odlučila obradovati sve učenike odlaskom na izlet u adrenalinski park prirode Papuk.