prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

16. Tjedan cjeloživotnog učenja

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih kontinuirano provodi aktivnosti usmjerene na promociju cjeloživotnog učenja te organizira nacionalnu obrazovnu kampanju Tjedan cjeloživotnog učenja.

Tjedan cjeloživotnog učenja UNESCO-ova je inicijativa pokrenuta 1999. godine, a svake se godine obilježava u brojnim zemljama na svim kontinentima i s istim ciljevima: senzibilizirati javnost za izgradnju pozitivnog ozračja o važnosti i potrebi cjeloživotnog učenja, promicati kulturu učenja te potaknuti osobnu motivaciju pojedinaca za uključivanje u procese cjeloživotnog učenja.

Aktivnosti 16. Tjedna cjeloživotnog učenja, koji se održava od 26. rujna do 2. listopada 2022., započet će u ponedjeljak, 26. rujna 2022. u 11:00 sati u Bjelovaru Svečanim otvorenjem u Domu kulture Bjelovar, Ul. Ivana Mažuranića 6.

U okviru Svečanoga otvorenja, sa svrhom približavanja ideje o cjeloživotnome učenju ciljnim skupinama ove kampanje, u središnjem gradskom parku Bjelovar održat će se i 14. Sajam cjeloživotnog učenja. Na Sajmu će ustanove za obrazovanje odraslih predstaviti javnosti programe obrazovanja odraslih koje provode, nudeći već tradicionalno i vaučere za besplatno pohađanje jednog od obrazovnih programa.

Informiranje građana o tome kako sami mogu postati dio procesa cjeloživotnoga učenja te motiviranje da se na taj korak odvaže, okosnica je svakog od proteklih Tjedana cjeloživotnog učenja. Pritom se kampanja svake godine dodatno razvijala, širio se opseg aktivnosti i područja provedbe, povećavao broj aktivnosti, kao i uključenih institucija, jačala se uključenost ključnih aktera na svim razinama te je, što je posebice važno, neprestano rastao broj građana koji je sudjelovao na nekoj od aktivnosti.

Tijekom jubilarnoga, 15. Tjedna cjeloživotnog učenja, 2021. godine održano je 426 događanja u kojima su sudjelovale 183 različite institucije u suradnji s partnerima (tijelima državne uprave, socijalnim partnerima, Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, županijama, lokalnom zajednicom, udrugama, kulturnim institucijama, ustanovama za obrazovanje odraslih, školama i ostalim organizacijama).

Organiziranjem nacionalne obrazovne kampanje već šesnaestu godinu zaredom ističe se, uz ostalo, važnost kontinuiteta promicanja cjeloživotnog učenja te posljedičnog jačanja svijesti građana da je upravo cjeloživotno učenje odgovor na izrazito dinamične promjene u brojnim segmentima društva i svakodnevnoga života, uključujući i promjene na tržištu rada te da se, unatoč svim okolnostima, može i treba cjeloživotno učiti i obrazovati.

Primjeri pojedinaca koji su učenjem te zahvaljujući vlastitoj odlučnosti i ustrajnosti uspjeli ostvariti brojne pozitivne promjene u svojim životima, nerijetko pritom svladavajući brojne prepreke, iznimno su poticajni i svima ostalima da krenu istim putem – putem učenja i obrazovanja. Upravo stoga, u sklopu kampanje se dodjeljuje nagrada Maslačak znanja za postignuća u učenju odraslih osoba. I ovogodišnje dobitnice nagrade Maslačak znanja – Darija BuljanMarinela Boras Matea Doner – osobe su koje su odlučile proširiti svoja znanja i vještine te unatoč svim okolnostima raditi na sebi i svome razvoju.

U okviru kampanje dodjeljuju se i Priznanja za doprinos razvoju obrazovanja odraslih osobama koje su svojim stručnim i znanstvenim angažmanom pridonijele unaprjeđenju sustava obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj. Ovogodišnji dobitnik Priznanja za znanstveni doprinos razvoju obrazovanja odraslih je prof. dr. sc. Goran Lapat, dok su dobitnici Priznanja za stručni doprinos razvoju obrazovanja odraslih mr. sc. Ksenija Krušelj Dražen Maksimović, dipl. ing.

Ove godine kampanju promoviraju službene promotorice Martina Čičko Karapetrić i Morana Tomašević (hrvatski brend Boudoir) te Emilija Kokić koje kao osobe iz javnog života svojim primjerom ukazuju na važnost cjeloživotnog usavršavanja  i usvajanja novih znanja i vještina.

Europska dimenzija kampanje naglašena je činjenicom da se ona provodi u okviru ESF-ova projekta Promocija cjeloživotnog učenja faza II, čiji je opći cilj podizanje svijesti o važnosti cjeloživotnog učenja te povećanje sudjelovanja, odnosno uključenosti odraslih u procese cjeloživotnog učenja, kako bi se jačala konkurentnost odraslih na tržištu rada i ojačali osobni kapaciteti pojedinca za aktivno djelovanje u društvu.

Sve novosti mogu se pratiti na službenoj internetskoj stranici www.cjelozivotno-ucenje.hr i na službenim profilima na društvenim mrežama (Facebook i Instagram).

Događanja u sklopu 16. Tjedna cjeloživotnog učenja mogu se pregledati na interaktivnoj mapi.

Film o dobitnicima nagrade “Maslačak znanja” za postignuća u učenju odraslih osoba za 2022. godinu možete pogledati na poveznici:

https://youtu.be/907XSjtUPC4

Film o dobitnicima Priznanja za doprinos razvoju obrazovanja odraslih za 2022. godinu možete pogledati na poveznici:

https://youtu.be/DkIqbgZ8qkM

TV reklamu (animaciju) za 16. Tjedan cjeloživotnog učenja možete pogledati na poveznici:

https://youtu.be/XxgHjDaprJs

Dokumentarni film o važnosti cjeloživotnog učenja – 16. Tjedan cjeloživotnog učenja:

https://youtu.be/ucwC_o-nsIA