Tri hrvatske nastavnice dobile prestižnu svjetsku nagradu

Nagradu „Global Teacher Award 2021” za osobito kreativne učitelje i nastavnike koji svojim radom znatno pridonose struci i unaprjeđenju društva u kojem djeluju, dobilo je 500 kandidata iz cijeloga svijeta od ukupno 26.000 nominiranih, a među njima su ove godine i tri hrvatske nastavnice.

To su Marijana Smolčec, nastavnica engleskog jezika u Gimnaziji i strukovnoj školi Bernardina Frankopana iz Ogulina, Ivana Fundurulić, nastavnica matematike i fizike II. gimnazije Zagreb i Marijana Curić, učiteljica iz OŠ Stjepana Radića iz Metkovića. One su ujedno uspješne u provedbi eTwinning projekata, jedne od mogućnosti programa Erasmus+ za čiju je provedbu u Hrvatskoj nadležna Agencija za mobilnost i programe Europske unije.

eTwinning je velika međunarodna zajednica odgojno-obrazovnih djelatnika koji surađuju, razmjenjuju iskustva i alate za rad putem virtualne platforme koja odnedavno broji milijun članova. Posebno veliko značenje eTwinning je imao na početku pandemije jer su iskusni korisnici eTwinninga prenijeli svoja znanja o digitalnim alatima ostalim nastavnicima kako bi im olakšali brz prelazak na nastavu na daljinu.

“Višegodišnjim radom na eTwinningu razvila sam svoje kompetencije i ostvarila sam vrijedne kontakte s marljivim i uspješnim učiteljima diljem svijeta. Volim projekte kroz koje se provode istraživanja i primjena web alata gdje su učenici aktivni sudionici. Posebno je zadovoljstvo pratiti doživljaje i napredak učenika u autorskim projektima prema aktivnostima koje sama osmislim”, rekla je nastavnica Marijana Curić.

“Meni najdraži eTwinning projekt je STEMcooking. Projekt je nastao u suradnji četiri škole partnera iz Španjolske, Irske, Francuske i Hrvatske, a projektna ideja razvila se nakon što je u školama uočen smanjen interes za studiranje na prirodoslovnim fakultetima. Glavni cilj bio je poboljšati znanja i vještine učenika u STEM predmetima, te poticati učenike da koristeći potrepštine iz vlastitog kućanstva izvedu vlastita istraživanja, a svoja otkrića objasne primjenjujući znanstvene metode. Rad na ovom projektu potaknuo me da unaprijedim svoju nastavu, probudio je u meni ljubav prema projektnom načinu poučavanja koje kombiniram s klasičnom nastavom u učionici”, rekla je Ivana Fundurulić.

“Najdraži projekt mi je „Let’s be friends for future“ iz 2014., koji je odmah dobio i europsku oznaku kvalitete, a radila sam ga s kolegicama iz Turske i Španjolske. Trajao je tri mjeseca i devetero je mojih učenika sudjelovalo u njemu i bili su izvrsni. Puno su radili i surađivali sa svojim vršnjacima i stekli nove prijatelje iz Turske s kojima su ostali u kontaktu nakon projekta”, rekla je Marijana Smolčec.

Pročitajte i preuzmite cijeli intervju s nagrađenim nastavnicama.