Projekt provode tvrtke STEMI i Infobip uz potporu A1 Hrvatska, a temelji se na suvremenim metodama poučavanja putem rješavanja stvarnih problema, timskog rada i praktične primjene znanja. U ovom projektu Prva srednja škola Beli Manastir sudjeluje u dva programa – Robotika i automatizirani sustavi te Gen Future – kroz koje učenici razvijaju i tehničke i meke vještine važne za društvo budućnosti.
U okviru programa Robotika i automatizirani sustavi učenici se susreću s nizom izazova koji zahtijevaju primjenu znanja iz 3D modeliranja, programiranja, elektrotehnike i dizajna. Osim tehničkog znanja, aktivnosti su usmjerene i na razvoj mekih vještina – timskog rada, komunikacije, vodstva, kreativnog izražavanja, kritičkog razmišljanja i sposobnosti rješavanja problema.
Učenici dizajniraju i izrađuju 3D modele gornje i donje ploče Stemi Hexapod robota, pri čemu trebaju osigurati potpunu funkcionalnost i kompatibilnost s postojećom konstrukcijom robota. Drugi izazov uključuje osmišljavanje i programiranje plesnog nastupa robota, uz izradu scenske pozadine i usklađivanje pokreta s odabranom glazbom. Ova aktivnost povezuje tehničku preciznost s kreativnim izražajem. Treći izazov je iznimno složen – potpuni redizajn robota i izradu robotske ruke koja se integrira na postojeći sustav Hexapoda. Učenici mogu 3D modelirati i konstruirati ruku, dodati dodatni servo motor te razviti vlastitu mobilnu aplikaciju za upravljanje rukom pomoću MIT App Inventora, čime ulaze u područje mobilnih sučelja i Internet of Things tehnologija.
U programu Gen Future učenici istražuju tehnološke izazove i mogućnosti budućnosti kroz kreativno oblikovanje multimedijskog portfelja. Učenici imaju slobodu odabrati temu unutar Gen Future programa koja ih osobno zanima, što dodatno potiče njihovu motivaciju i osjećaj vlasništva nad učenjem.
Teme mogu uključivati područja poput kritičkog razmišljanja o aktualnim društvenim pitanjima, održivosti i klimatskih promjena, zastupljenosti i uloge žena u tehnološkoj industriji, kibernetičke sigurnosti, financijske pismenosti i brojnih drugih suvremenih izazova.
Projekt uključuje izradu digitalnih sadržaja – infografika, videozapisa, audio snimki, digitalne umjetnosti – kao i dokumentiranje procesa istraživanja, osmišljavanja i izvedbe konačnog rješenja. Učenici kroz ovaj proces razvijaju vještine vizualne komunikacije, strukturirane prezentacije ideja i refleksije o vlastitom učenju i postignućima, a sve u kontekstu odgovorne primjene tehnologije i inovativnog razmišljanja. Gen Future ih potiče da se postave kao aktivni promatrači i oblikovatelji budućih društvenih i tehnoloških smjerova, čime se dodatno produbljuje smisao i svrha obrazovanja u 21. stoljeću.
Poseban doprinos cjelokupnom iskustvu učenika u ovom projektu donosi serija GOAT Talks predavanja – inspirativnih razgovora sa stručnjacima iz znanosti, tehnologije i poduzetništva. Naši učenici imali su priliku prisustvovati predavanju „Lansiranje snova: Hrvatska je stigla u svemir“ koje je održala inženjerka Daniela Jović, jedna od ključnih osoba zaslužnih za lansiranje prvog hrvatskog satelita u orbitu. Kroz njezinu osobnu priču učenici su dobili vrijedan uvid u mogućnosti karijere u svemirskoj industriji. Također su slušali predavanje dr. Alena Juginovića, „Mozak na pauzi – Kako san utječe na učenje i spavanje“, gdje su saznali više o njegovim znanstvenim istraživanjima usmjerenima na utjecaj kvalitete sna na zdravlje, koncentraciju i akademsku uspješnost. Ovakva predavanja dodatno obogaćuju projekt, motiviraju učenike i šire vidike vezane uz znanost i suvremene karijere.
Sudjelovanje u projektu STEMwave – Škola budućnosti ima snažan odjek na sve sudionike. Učenici kroz konkretne izazove stječu ne samo tehnička znanja, već i dublje razumijevanje suradnje, planiranja i odgovornosti. Osim toga, povećava se njihova motivacija, angažman i osjećaj uspjeha, dok škola jača svoju ulogu kao prostor suvremenog, relevantnog i smislenog obrazovanja. Ponosni smo na doprinos naših učenika i mentora u ovom projektu te vjerujemo da upravo ovakve inicijative oblikuju novu generaciju mladih koji ne samo da razumiju svijet oko sebe, već ga znaju mijenjati na bolje.