Dinamometar je uređaj za mjerenje sile. Koristi se u nastavi fizike za demonstraciju djelovanja sile opisujući pri tome proporcionalnost između sile i produljenja opruge. Ovim projektom učenici su sami trebali osmisliti kako da s pomoću lako dostupnih materijala izrade funkcionalni dinamometar.
Teorijska podloga koja je bila potrebna učenicima prije samog početka izrade je Hookeov zakon po kojem je produljenje opruge proporcionalno sili koja na nju djeluje, tj. F=k·Δl gdje je F sila, k konstanta elastičnosti opruge, a Δl produljenje opruge.
Učenici su radili u parovima. Imali su zadatak donijeti materijale za izradu te razmisliti na koji način izraditi dinamometar. Postupak izrade primijenili su na svoj doneseni pribor. Prethodno je objašnjeno da svaki dinamometar mora imati kućište, oprugu, skalu, kazaljku i kuku za vješanje predmeta te im je pojašnjeno kako kalibrirati dinamometar tj. kako s poznatim silama odrediti koliko se opruga rasteže te na temelju toga označiti vrijednosti sile na skali.
Koristili su sljedeće materijale: opruge, gumice za domaćinstvo, plastične boce, medicinske šprice, boce omekšivača, metalne matice, kuke za vješanje tereta i druge slične materijale koje svakodnevno koristimo. Pri izradi su još koristili selotejp, univerzalno i vruće ljepilo.
Svi timovi uspješno su izradili dinamometre. Pri provjeri rada dinamometra učenici su uglavnom dobili rezultate koji su se dobro slagali s očekivanim vrijednostima.
U nekim slučajevima uočena su odstupanja zbog neujednačene elastičnosti opruga, neprecizno izrađene skale ili uređaja. Učenici su kroz razgovor prepoznali pogreške i predložili su poboljšanja, što je dodatno razvilo njihovu sposobnost kritičkog razmišljanja.
Projekt izrade dinamometra omogućio je učenicima 7. a, 7. b i 7. c razreda da stečeno znanje primjene na konkretan i kreativan način. Kroz izradu, eksperimentiranje i međusobnu suradnju učenici su razvijali vještine rješavanja problema, preciznosti, točnosti ali i strpljenja. Ovakav način rada pokazao se vrlo motivirajući i poticajni za buduće istraživačko učenje fizike.