Program koji je organizirala Europass Teacher Academy, okupila je nastavnike i edukatore iz cijele Europe s ciljem istraživanja mogućnosti umjetne inteligencije (UI) u obrazovanju.
Cilj tečaja bio je upoznati sudionike s temeljima i naprednim primjenama UI tehnologija u obrazovnom kontekstu. Razvoj praktičnih vještina za korištenje UI alata u planiranju, izvođenju i evaluaciji nastavnog procesa bio je u fokusu tečaja. Program je kombinirao predavanja, praktične radionice i grupne aktivnosti.
Poseban naglasak bio je na etičkim i društvenim implikacijama primjene umjetne inteligencije (UI), kao i na zaštiti podataka i digitalnoj sigurnosti. Tijekom šest dana programa, učitelji su istraživali mogućnosti umjetne inteligencije u obrazovanju. Od planiranja i izvođenja nastave uz pomoć UI alata, preko personaliziranog učenja i digitalnog vrednovanja, do etičkih i sigurnosnih pitanja primjene tehnologije.
Kroz predavanja, radionice i grupne projekte obrađivali su sljedeće teme:
- planiranje i izvođenje nastave uz UI alate – brža priprema materijala, izrada prezentacija i analiza učeničkih radova
- personalizirano učenje i digitalno vrednovanje – prilagodba sadržaja potrebama učenika i praćenje napretka
- vještine promptanja u radu s velikim jezičnim modelima (LLM) – kako postavljati jasna i učinkovita pitanja UI sustavima
- agentički UI – novi pristupi razvoju autonomnih obrazovnih sustava
- etika, sigurnost i zaštita podataka – odgovorno i sigurno korištenje tehnologije u učionici
Uz stručno usavršavanje, program je uključivao i kulturne aktivnosti: obilazak povijesne Vallette i njenih znamenitosti, posjet “tihom gradu” Mdini, izlet na otoke Gozo i Comino, poznate po Plavoj laguni i tirkiznom moru.
Sudjelovanje na ovom projektu imalo je višestruku korist za sudionike. Od profesionalnog usavršavanja i razvoja digitalnih kompetencija, preko umrežavanja s europskim kolegama i razmjene dobrih praksi, do inspiracije za uvođenje inovativnih metoda u nastavu.
Ovakvi međunarodni programi ne samo da jačaju stručnost učitelja, već izravno doprinose unapređenju kvalitete obrazovanja škole. Potiču otvorenost prema novim tehnologijama i pripremaju učenike za život i rad u suvremenom, tehnološki naprednom društvu.