Na seminaru je sudjelovalo više od 130 sudionika iz područja odgoja i obrazovanja – od dječjih vrtića, osnovnih i srednjih škola do visokog obrazovanja i udruga s područja RH. Tijekom seminara sudionici su mogli naučiti više o modelima participacije, a posebno o Shiereovom modelu, prikazani su primjeri dobre prakse, održane su radionice, plenarna izlaganja, umrežavanje sudionika i drugi oblici suradnje. Na seminaru je sudjelovala školska knjižničarka OŠ Zlatar Bistrica Snježana Kovačević.
Opis Shierovog modela
Harry Shier je irski teoretičar koji se bavi istraživačkim radom u području ljudskih i dječjih prava te participacije. Shierov model participacije (2001.) sastoji se od pet razina, a to su: slušanje (korisnici projekta imaju priliku izraziti mišljenje, a voditelji projekata ih slušaju), podrška za izražavanje (izražavanje mišljenja kroz različite metode), uvažavanje korisnika, sudjelovanje korisnika u odlučivanju, moć i odgovornost svih korisnika projekta.
Konkretno, u odgoju i obrazovanju to izgleda na ovaj način: npr. učenici ispunjavaju anketu o navikama čitanja, provode čitalačke radionice i aktivnosti, oblikuju školski plan poticanja čitanja i pismenosti, učenici i učitelji odlučuju o budžetu, učenici vode međunarodne timove i predstavljaju rezultate.
Model je vrlo koristan kako bi učitelji osvijestili potrebu većeg aktivnijeg angažmana učenika u projektima, kako bi se oni uključili aktivnije u sve faze projekta i dali svoj doprinos te bili sukreatori projektnih aktivnosti, a na kraju i projektnih rezultata. Kod spomenutih pet razina ovog modela, učenici imaju prilike, odgovornosti i obaveze.

Radionice tijekom seminara
Sudionici seminara sudjelovali su u interaktivnim radionicama gdje su promišljali o tome kako kvalitetnije uključiti korisnike u projekte, kako unaprijediti provođenje projekata u fazama planiranja, pripreme projekta, provedbe i follow up faze projekta. Zaključili su da učenike treba više uključiti u kreiranje projektnih aktivnosti, da te aktivnosti budu njima atraktivne i zanimljive, stalno promovirati i diseminirati projekt, davati im podršku, uključiti lokalnu zajednicu i slično.
Osobe s manje mogućnosti u projektu
Tijekom seminara naglašavalo se kako se u projekte moraju uključivati osobe s manje mogućnosti i to s obzirom na invaliditet, socijalne, ekonomske, obrazovne, kulturalne, geografske, zdravstvene poteškoće ili prepreke. Tako da se i u ovom segmentu možemo referirati na Shierov model participacije i na institucijama je da za takve osobe stvori uvjete i prilike.
Kako ove školske godine Osnovna škola Zlatar Bistrica provodi Erasmus+ projekt Europske vrijednosti u obrazovanju koji je financiran sredstvima Europske unije, znanja stečena tijekom seminara koristit će se tijekom provođenja projekta i u unapređenju rada Erasmus tima i škole.