Umjetnik Desanti, rođen u Rovinju, veći je dio života proveo u Italiji, no uvijek se rado vraćao u svoj rodni grad. U svom se stvaralaštvu često koristio starim i recikliranim papirom, spajajući umjetnost i ekologiju na jedinstven način te pokazujući da i materijali s „prošlim životom“ mogu postati osnova novog umjetničkog izraza.
Na radionici su učenici naučili kako se od starih novina, iskorištenih papira i kartona može izraditi novi, ručno rađeni papir. Prošli su sve faze procesa – od usitnjavanja i namakanja papira, miješanja s vodom i stvaranja pulpe, do oblikovanja i sušenja na mrežici.

Svaki je učenik izradio vlastiti unikatni list papira, čime je kroz praktičan rad upoznao važnost ponovne uporabe i kreativne reciklaže. Na novonastalom papiru učenici su ispisali Desantijeve stihove, podsjećajući tako da su i riječi – poput materijala – most između prošlosti i sadašnjosti.
Jedinstvena zbirka pjesama
Nastat će tako jedinstvena zbirka pjesama Cesca Desantija, ručno pisana na papiru izrađenom od recikliranih materijala – spoj umjetnosti, poezije i ekološke svijesti.
Ova radionica potaknula je učenike na razmišljanje o održivosti i odgovornom korištenju resursa. Kroz proces stvaranja naučili su da umjetnost ne mora uvijek započeti novim materijalom – često najveću vrijednost ima u onome što već postoji, ali je viđeno novim očima.

Takav pristup, poznat kao upcycling, daje starim predmetima i materijalima novi smisao i ljepotu, potičući istovremeno kreativnost i ekološku osviještenost. Korištenjem recikliranog papira i tehnikama ponovne uporabe, učenici su postali dio šire priče o zelenom razmišljanju, u kojoj umjetnost postaje sredstvo promjene i brige za planet.
Povezanost ekologije i umjetnosti
Ova radionica pokazala je da umjetnost i ekologija mogu biti čvrsto povezane: stari materijali dobivaju novi život, a proces stvaranja postaje čin poštovanja prema prirodi.
Slične teme i pristupi razvijaju se i kroz Erasmus+ projekte u kojima sudjeluje naša škola. Kroz međunarodnu suradnju i razmjenu iskustava učimo kako održivost, ekološka svijest i kreativno izražavanje mogu zajedno oblikovati suvremeno obrazovanje. Učenici tako razvijaju „zeleno razmišljanje“ – sposobnost da prepoznaju vrijednost ponovne uporabe, očuvanja resursa i stvaranja umjetnosti koja poštuje prirodu.