prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Antiratne poruke iz učionice

Učenici šestih razreda OŠ Eugena Kumičića iz Slatine analizirali Mali ratni dnevnik i poslali poruke mira 

Učenici šestih razreda OŠ Eugena Kumičića iz Slatine, pod vodstvom učiteljice hrvatskoga jezika Elvire Vujčić, pokazali su kako književnost može biti snažan poticaj za promišljanje o miru i ljudskim vrijednostima.

Aktivnost je provedena u okviru eTwinning projekta Lektira bez papira 5, koji potiče kreativnu interpretaciju lektire i razmjenu inovativnih ideja među učiteljima i učenicima koji sudjeluju u ovom međunarodnom projektu.

Prva faza: istraživanje i priprema

Učenici su kod kuće istraživali kontekst Domovinskog rata, s naglaskom na Osijek u razdoblju 1991.–1993. godine. Pronašli su odgovore na pitanja

  1. Zašto je Osijek bio jedna od prvih meta agresorskih napada?
  2. Kako su izgledala razaranja grada?

Uz to, upoznali su se s književnom formom dnevnika – njegovom autentičnošću, subjektivnošću i prikazom događaja iz perspektive djeteta. Svaki učenik izradio je vremensku crtu ratnih zbivanja i pratio ratni put glavne junakinje Cvijete od Osijeka do Pinkafelda i natrag, bilježeći važne datume i dojmove.

Druga faza: rad u skupinama

U školi je uslijedio kreativni i istraživački rad u skupinama. Svaka skupina imala je drukčiji zadatak:

  • skupina A – Osijek u ratnom vihoru: predstavila je kako je rat promijenio svakodnevicu grada – od bombardiranja do života u skloništima.
  • skupina B – Gorko-slatko utočište: analizirala je Cvijetino izbjeglištvo u Pinkafeldu i emocionalnu nesigurnost unatoč fizičkoj sigurnosti.
  • skupina C – Gubitak djetinjstva: izradila kolaž i pjesmu o bezbrižnosti koju je rat ukrao te ulozi obitelji i prijatelja kao izvora snage.
  • skupina D – Antiratna poruka: osmislila je manifest mira, koristeći Cvijetine misli i osjećaje, s jasnim pozivom na razmišljanje o besmislu rata.

eTwinning dimenzija

Rezultati rada učenika bit će podijeljeni na eTwinning platformi, gdje će se usporediti s radovima vršnjaka iz drugih škola. Time se potiče digitalna suradnja, kreativnost i međukulturalno učenje, a učenici razvijaju svijest o univerzalnoj vrijednosti mira.

Zaključak i poruka

Na završnoj prezentaciji učenici su pokazali kako književnost može biti most između prošlosti i sadašnjosti, potičući empatiju i kritičko razmišljanje. Njihove poruke bile su jasne: rat donosi patnju, a mir je najveća vrijednost koju trebamo čuvati.