prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Čitalačke aktivnosti za poticanje mašte i učenja u školi

Učenici OŠ Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko od 5. do 8. razreda uključeni su sa svojom učiteljicom Manuelom Valenčić u različite čitalačke projekte kojima se potiče razvijanje mašte i učenja.

Neki od njih su eTwinning projekti “Uz čitanje riječi rastu 4”, “Lektira bez papira 4”, “Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2”.

Glavni je cilj ovih projekata: razvijati čitalačke kompetencije, kritičko mišljenje i  motivaciju za čitanje lektire, poticati interes za knjigu i čitanje te stvaranje pozitivnog odnosa prema knjizi i književnosti, izgrađivati kulturu čitanja, sposobnost izražavanja, doživljavanja i vrednovanja književnih djela, osuvremeniti pristup obrade lektire kroz kreativne i interdisciplinarne aktivnosti. Slijedom navedenoga, učenici u okviru projekata sudjeluju u različitim aktivnostima: izrada umnih mapa, lektira iz vrećice, staza pripovijedanja, izrada društvenih igara, čitalačkih grafita, lektirnih ormara, dramatizacije ulomaka, intervju s likovima, izrada lutke na štape uz monolog lika, blackout poezija, breaking news, oslikavanje naslovnice, izrada straničnika, popunjavanje razrednog leksikona slično.

Uz sudjelovanje u brojnim aktivnostima, učenici obilježavaju i važne datume vezane za razvijanje navike i kulture čitanja (Međunarodni dan darivanja knjiga, Mjesec hrvatske knjige, Svjetski dan čitanja naglas, Međunarodni dan dječje knjige, Svjetski dan knjige i autorskih prava…) Sa školama partnerima sudjeluju u razmjenjivanju knjiga, povodom Svjetskom dana čitanja naglas učenici sudjeluju u natjecanju.

Budući da informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT) ima ključnu ulogu u eTwinning projektima, učenici redovito koriste IKT alate kako bi se unaprijedio obrazovni proces, olakšala komunikacija među sudionicima i potaknuo inovativni pristup učenju.

Različite čitalačke aktivnosti koje izlaze iz tradicionalnog okvira obrade književnih djela  igraju ključnu ulogu u poticanju mašte kod učenika jer omogućuju slobodu izražavanja, istraživanje novih ideja i razvijanje kritičkog mišljenja. Učenici se susreću s izazovima koji zahtijevaju razmišljanje izvan okvira. Kreativnost potiče emocionalno izražavanje,  učenicima lakše izražavaju  i povezuju svoje unutarnje svjetove s vanjskim. Također, učenici uče kako kreativno pristupiti problemima i istraživati različite pristupe rješenju. Ove aktivnosti ne samo da razvijaju maštu, već i jačaju samopouzdanje, timski duh i ljubav prema učenju.