Cilj ovih predavanja bio je razvijanje kritičkog mišljenja među vršnjacima i pružanje smjernica za prepoznavanje dezinformacija. Učenici su aktivno sudjelovali, tražili i navodili primjere te koristili alate za provjeru vjerodostojnosti informacija.
Ova tema bila je dio Erasmus+ projekta u sklopu akreditacije, a naučeno je primijenjeno na EPAS seminaru održanom u Zadru krajem siječnja ove godine, kao i na mobilnosti u Rumunjskoj prošlog proljeća. Ovaj projekt pokazuje svoju održivost i kontinuirani razvoj.
Proslava Dana Europe
Povodom Dana Europe u školi je održan webquest “From Heritage to Horizon: Shaping Europe’s Future”. Učenici su kroz ovaj interaktivni zadatak istraživali europsku baštinu i budućnost.
Također je organiziran jeopardy kviz na temu Europske unije. Kategorije i pitanja uključivali su Simboli EU, Zemlje članice, Institucije EU, Povijest EU, Jezici i kulture, te Zanimljivosti o EU. Učenici su pokazali zavidno znanje o Europskoj uniji kroz ovaj kviz koji su vodili učenici kroz vršnjačko poučavanje uz pomoć Padleta.
Poruke mladima
EPAS ambasadori Srednje strukovne škole Vinkovci i Srednje škole Donji Miholjac poslali su poruke mladima diljem Europe o važnosti učenja o europskim vrijednostima i načelima. Ove poruke naglašavaju važnost aktivnog sudjelovanja u demokratskim procesima i promicanja europskih vrijednosti.
Razvoj kritičkog mišljenja
Jedan od ključnih ciljeva predavanja “SKROLAJ PAMETNO: Kako prepoznati dezinformacije” bio je razvijanje kritičkog mišljenja među učenicima. Kroz interaktivne radionice, učenici su učili kako prepoznati dezinformacije i lažne vijesti. Korištenjem različitih alata za provjeru vjerodostojnosti informacija, učenici su razvijali vještine koje će im pomoći u svakodnevnom životu. Ove radionice bile su izuzetno korisne jer su učenici mogli odmah primijeniti naučeno i podijeliti svoja iskustva s vršnjacima.

Održivi Projekti
Održan seminar u Zadru krajem siječnja ove godine, kao i mobilnost u Rumunjskoj prošlog proljeća, pokazali su održivost projekta. Učenici su imali priliku sudjelovati u različitim aktivnostima koje su im pomogle da bolje razumiju važnost kritičkog mišljenja i prepoznavanja dezinformacija. Ove aktivnosti nisu samo jednokratne, već se nastavljaju razvijati i prilagođavati novim izazovima.
Webquest i jeopardy kviz
Webquest “From Heritage to Horizon: Shaping Europe’s Future” bio je izuzetno uspješan. Učenici su istraživali europsku baštinu i budućnost kroz interaktivne zadatke. Ovaj pristup omogućio im je da bolje razumiju europske vrijednosti i načela. Jeopardy kviz na temu Europske unije bio je još jedna aktivnost koja je potaknula učenike na razmišljanje i učenje kroz igru. Kategorije poput Simboli EU, Zemlje članice, Institucije EU, Povijest EU, Jezici i kulture te Zanimljivosti o EU omogućile su učenicima da pokažu svoje znanje i nauče nešto novo.
Vršnjačko poučavanje
Jedan od najvažnijih aspekata ovih aktivnosti bilo je vršnjačko poučavanje. Učenici su preuzeli ulogu voditelja i mentora, što im je omogućilo da razviju svoje komunikacijske vještine i samopouzdanje. Kroz Padlet platformu, učenici su dijelili svoje ideje i iskustva, što je dodatno obogatilo cijeli proces učenja.
Zaključak
Erasmus+ projekti pružaju učenicima jedinstvenu priliku za međunarodnu suradnju, razmjenu znanja i iskustava, te razvoj ključnih kompetencija koje će im biti korisne u daljnjem obrazovanju i profesionalnom životu. Srednja škola Donji Miholjac ponosna je na svoje učenike i nastavnike koji aktivno sudjeluju u ovim projektima i doprinose razvoju europske obrazovne zajednice. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije.