Svake godine 22. travnja obilježava se dan posvećen našem planetu Zemlji. Na Satu razrednika učenici su razgovarali o razlikama smeća i otpada, načinu zbrinjavanja smeća i razvrstavanju otpada. Razgovarali su o načinima zaštite prirode i njenih stanovnika te su pogledali kratki film “U veselom tonu o bontonu u prirodi”. Film je bio zanimljiv i poučava ih o bontonu dok borave u prirodi te kako očuvati biljni i životinjski svijet.
Gledali su dokumentarne filmove koji potiču svijest očuvanja prirode i okoliša smanjenjem smeća, čuvanjem šuma od sječe i požara. Gledajući filmove naučili su i shvatili kako šume sprječavaju poplave i zagađenje tla i zraka, proizvode kišu, sprječavaju otjecanje vode i odrone tla.
Sprječavanje poplave, zagađenja i odrona tla prikazali su pokusom. Za pokus su uzeli dvije posude. Jedna je imala tlo bez biljke, a druga je imala biljku s čvrstim korijenjem u tlu. U isto vrijeme su ulili pola litre vode u svaku posudu te čekali dvije minute. Nakon toga su izmjerili količinu vode koja je protekla kroz zemlju u jednoj i drugoj posudi. U posudi s biljkom prošlo je i isteklo 150 ml vode te je voda bila prozirna s nešto čestica zemlje. U posudi bez biljke proteklo je 350 ml vode i ta je voda bila smeđa s dosta čestica zemlje.
Zaključili su da je korijenje spriječilo protok vode i ispiranje tla te je proteklo samo 150 ml vode. Voda je većinom bistra jer korijenje zadržava i onečišćenja te su ovim pokusom dokazali kako drveće štiti od poplave i zagađenja.
Sve su integrirali s nastavom Hrvatskog jezika čitajući “Pismo iz Zelengrada” autorice Nevenke Videk te su pisali kreativne ekološke poruke ljudima. Na satu Likovne kulture izradili su zanimljive plakate na temu Dan planeta Zemlje.
U školskom vrtu su posadili nekoliko novih biljaka. Na manjem dijelu vrta posadili su crveni luk kako bi pratili rast i razvoj biljke od sjemenke do stola. Kako bi vrt bio što bujniji i bogatiji bojama cvijeća, posadili su još: šest gerbera, dvije manje ruže, dvije trajnice armeria poznate kao morska babina svila, jedan mirisni karanfil dianthus, jednu margaritu – proljetnu ivančicu te tri sadnice s plavim cvjetovima. Male đačke ručice čupale su i pljevile travu kako bi cvijeće i ostale biljke školskog vrta bolje rasle i cvjetale.
Novim sadnicama školski vrt je postao bogatiji bojama i mirisima, a naš Zemlja sretnija.