prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dan planete Zemlje

Učenici drugog razreda Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu obilježili su na satu fizike Dan planete Zemlje. Profesorica je učenike podijelila u manje skupine i svaka skupina dobila je svoj zadatak koji su morali odraditi za 14 dana i nakon toga prezentirati na satu ostalim učenicima.

  • Prva skupina izvela je eksperiment – Proizvodnja bioplina
  • Druga skupina izvela je eksperiment – Onečišćenje zraka
  • Treća skupina izvela je eksperiment – Recikliranje papira.

Na radnom listiću nalazio se pribor koji su koristili prilikom izvođenja eksperimenta te upute kako izvesti eksperiment. Prva skupina je za svoj eksperiment koristila: plastičnu bocu s čepom, organske materije (kora krumpira, trava, cvjetovi, kore od banane, jabuke, grančice…) i izvor topline. Bocu su napunili do polovice organskim materijama. Nakon toga, zatvorili su bocu da ne uđe zrak i stavili ju pored prozora (dakle pored sunčeve svjetlosti) ili pored radijatora. Pratili su 7 dana što se događa u boci.

Druga skupina je za svoj eksperiment koristila: komad bijele ili prozirne plastike (15-20 cm dužine), ljepljivu traku, vazelin, bijeli papir, drvena ploču ili ciglu, škare i lupu. Pomoću ljepljive trake pričvrstili su komad plastike za drvenu ploču ili ciglu i to s lijeve i desne strane pred kraj (tako da središnji dio ne bude prekriven trakom). Nakon toga pronašli su odgovarajuću lokaciju za izvođenje eksperimenta. Prije izvođenja eksperimenta gornju stranu plastike premazali su vazelinom (dva puta po čitavoj površini u tankom sloju) i ostavili su eksperiment do 24 ili 48 sati (ukoliko vremenske prilike to dozvoljavaju). Nakon što su izvršili analizu s različitih mjesta, evidentirali su i nivo zagađenja pomoću AirCare aplikacije koja je povezana sa senzorima iz baznih stanica, te daje rezultate u realnom vremenu.

Treća skupina je za svoj eksperiment koristila: veću plastičnu posudu, stari papir i novine, mikser, vodu, sito ili mrežu za komarce s drvenim okvirom i papirnati ubrus. U prvom koraku eksperimenta učenici su iskidali stari papir i novine na sitne dijelove, stavili ga u plastičnu posudu i nalili vodu da prekrije papir. U sljedećoj fazi eksperimenta, potopljeni papir ostavili su 2 dana. Nakon toga sve su izmiješali mikserom, a smjesu ravnomjerno rasporedili po situ ili mreži za komarce. Posljednji korak bio je sušenje papira. Svaka skupina napisala je svoja opažanja o izvedenom eksperimentu, napravila par fotografija prilikom izvođenja eksperimenta i kratak videozapis. Cilj je bio potaknuti učeničku svijest o ekologiji kroz jednostavne i zanimljive eksperimente.