prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dobrobit, radost i aktivnosti u finskoj učionici

Boravak u Finskoj i sudjelovanje u Erasmus+ stručnom usavršavanju otvorio je vrata potpuno novog pogled​a na školu i poučavanje. Inspirirane inovativnim pristupima finskih učitelja, učiteljice su se vratile s idejama i energijom za stvaranje još boljeg okruženja za učenike. Kroz projekt „Jednaki u različitosti“ iz OŠ Pavao Belas u Brdovcu imale su priliku usvojiti metode koje potiču dobrobit, aktivnost i suradništvo u svakodnevnom radu.

Sudjelovanje na Erasmus+ stručnom usavršavanju u Helsinkiju, u sklopu projekta “Jednaki u različitosti”, za Elizabetu Šnajder i Martu Goričan iz OŠ Pavao Belas u Brdovcu bilo je iznimno inspirativno profesionalno iskustvo. Finska je prepoznata po vrhunskom obrazovanju, a boravak je omogućio da iz prve ruke dožive i istraže metode kojima finske škole promiču dobrobit, aktivnost i radost u svakodnevnom radu s učenicima.

Tijekom tečaja glavna tema bila je kako razviti i njegovati dobrobit kroz pozitivnu psihologiju, aktivnosti mindfulnessa te socijalno-emocionalne vještine. Te metode imaju snažan potencijal za povoljan utjecaj na školsko okruženje i motivaciju učenika, potičući razvoj pozitivnog razrednog ozračja i međusobnog poštovanja.

Učeničko uključivanje u svakodnevne tjelesne aktivnosti, poput kratkih aktivnih pauza i igara u učionici, doprinosi boljem fokusu i boljoj suradnji među učenicima. Također, kreativne metode zahvalnosti, prepoznavanje i isticanje snaga svakog učenika, aktivno promiču osjećaj vrijednosti i samopouzdanja.

Rad s karticama snaga karaktera, vođene vježbe disanja i vizualizacije, te ‘See the Good!’ metoda iz finskih škola pokazali su se vrlo korisnim za jačanje osjećaja pripadnosti i dobrih odnosa među učenicima. Uvođenje programa i vježbi mindfulnessa pruža učenicima prostor za smirivanje, refleksiju i upravljanje emocijama, što je posebno važno u suvremenim razredima gdje se susreću različite osobnosti i izazovi.

Uz to, poticanje radosti i zabave u nastavi, primjenom timskih igara i zadataka koji podržavaju suradnju, kreativnost i snalažljivost, izdvaja finski model kao primjer za naše obrazovne prakse.

Značajnu vrijednost ima i partnerski pristup – suradnja između učitelja, učenika i roditelja u poticanju pozitivne klime, rješavanju sukoba i zajedničkom radu na osobnom i grupnom razvoju. Sve ove metode lako su primjenjive i u hrvatskim školama te nude prostor za profesionalno usavršavanje i osobno zadovoljstvo učitelja.

Osim profesionalnih spoznaja, iskustvo je obogatilo naše razumijevanje inkluzije, kulturne raznolikosti i značaja poštovanja prema svakom učeniku. Vraćamo se svojim učenicima s novim idejama, još većim entuzijazmom za inovacije u nastavi i željom da svakom djetetu pružimo priliku za razvoj njegovih talenata i dobrobiti – jednaki u različitosti.

Sve aktivnosti vezane za projekt možete pratiti na Instagram profilu te na mrežnim stranicama OŠ Pavao Belas.