Druženje uz priče – Ljekovita moć pričanja priča

Poemu “Zunzarina palata” autorice Brane Cvetković metodom kamishibai izveli su učenici 1. c razreda Osnovne škole Siniše Glavaševića u Vukovaru.

Učenici su zajedno s učiteljicom Tatjanom Majić i u suradnji s knjižničarkom obilježili Noć knjige pričajući i slušajući priče. “Zunzarina palata” je predivna poema kojoj se djeca vraćaju nebrojeno puta. Osim vesele priče o dobroj muhi zunzari i njenim gostima priča govori o prijateljstvu, ljubavi i toleranciji. Učenici su u skupinama prema dobivenim uputama scenski uprizorili predstavu “Zunzarina palata”. U cijeloj predstavi likovi odnosno učenici stvaraju interakciju s ostalim učenicima u razredu. Kao i većina priča za djecu, “Zunzarina palata” u nizu komičnih situacija nosi sa sobom snažnu poruku. Poruka ove priče je poštovanje različitosti, tolerancija, da prihvatimo svi jedni druge takvi kakvi smo, s vrlinama i manama. Kamishibai metodom se utječe na poticanje govornojezičnog izražavanja, poticanje čitalačkih vještina, osvještava se osjećaj pripadnosti, razgovara o emocijama i o odnosima koji se stvaraju od najranije dobi. Velika vrijednost metode je u ideji da priče izrađuju djeca zajedno s učiteljima koji ih vode u tome. U tom slučaju radi se o participativnoj praksi, jer su djeca u potpunosti uključena u stvaranje priče. Cijeli proces je izrazito dinamičan i otvoren za mnogobrojne poticaje koji podrazumijevaju davanje individualnog doprinosa, staranje odnosa u grupi, uvažavanje drugih te prakticiranje suradnje i zajedništva.