Ekološke aktivnosti u eTwinning projektu “Živimo zeleno 2”

Učenici 3. a Osnovne škole Split 3 već drugu godinu sudjeluju u međunarodnom eTwinning projektu “Živimo zeleno 2/Living greenly 2”, a učenici 4. c Osnovne škole Trstenik ove su se školske godine prvi put uključili u projekt.

Cilj je potaknuti učenike na istraživanje i promišljanje o uzrocima i posljedicama utjecaja na prirodu, jačati njihovu ekološku svijest, razvijati trajne navike aktivnog participiranja i volontiranja u ekološkim aktivnostima u svojoj okolini te poboljšati stanje okoliša škole pa i šire.

Prva aktivnost projekta bila je predstavljanje projektnih partnera i označavanje njihovih škola na zajedničkoj Google karti. Uslijedilo je niz zanimljivih projektnih aktivnosti. Dan sadnje drveta obilježen je 21. rujna. Trećaši su sadili sjemenke graha te uzgojili biljku od sjemenke do ploda, dok su četvrtaši taj važan nadnevak obilježili brigom oko mlade masline na balkonu njihove učionice. Uz Dan čistih planina, 26. rujna, trećaši su izradili prigodni plakat s porukama o očuvanju prirode dok su četvrtaši isti izradili u digitalnom alatu Canva te bili na izvanučioničkoj nastavi na Zvjezdano selo Mosor. Ponovili su stečena znanja o orijentaciji u prirodi, posjetili izvor rijeke Žrnovnice te istaknuli važnost zaštite okoliša. Uživali su u boravku na svježem zraku promatrajući prirodu svim osjetilima. Uočili su košnice za pčele i utvrdili da je uzgoj pčela od životne važnosti za opstanak čovječanstva na Zemlji.

Promatrali su i maslinik, kojega su uspoređivali sa školskim maslinikom, te su zaključili da je i u jednom i drugom masliniku vidljiva briga čovjeka jer su oba lijepo uređena. Prepoznali su i muholovku koja je visjela na grani masline, a čija je uloga zalijepiti kukce koji bi mogli naštetiti plodu masline. Pješačeći desnom obalom rijeke Žrnovnice, vidjeli su i natpis koji upozorava posjetitelje da budu na oprezu jer postoji mogućnost susreta sa životinjama. Na Zvjezdanom selu za učenike su pripremljene brojne aktivnosti. Na asfaltiranom putu, kredom u boji, oslikavali su motive iz prirode. Nakon interaktivnog predavanja o astronomiji, teleskopom su promatrali udaljena mjesta jer je bilo dnevno svjetlo. Program je završio na igralištu u Sitnom Donjem gdje su se odmorili i ostatak vremena proveli u igri i druženju s vršnjacima. Prepuni dojmova vratili su se u Split.

Uz Svjetski dan zaštite životinja, u sklopu teme “Životinjski izazov”, trećaši su odradili izazov koji su na zajedničkom Padletu postavili projektnim partnerima. Dramatiziran je igrokaz Jadranke Čunčić-Bandov “Jesenska garderoba” pomoću lutkica životinja izrađenih od praznih roli toaletnog papira. Nakon toga, uslijedilo je osmišljavanje vlastitih igrokaza i dramatizacija istih. Prihvaćen je izazov učiteljice i učenika Osnovne škole Lipovac prema kojem su izradili straničnike s likom mace. Četvrtaši su također odradili izazov koji su postavili  na zajedničkom Padletu projektnim partnerima. Napisali su nazive životinja na zavičajnom govoru, čakavici, u digitalnom alatu Canva.

Također, prihvaćen je izazov učiteljice i učenika Osnovne škole Ivane Brlić-Mažuranić iz Prigorja Brdovečkog. Učenici su osmislili i odglumili igrokaz u kojemu su likovi životinje iz zavičaja. Svi uratci na temu “Životinjski izazov” ukomponirani su u zajedničku digitalnu knjigu svih projektnih partnera. Uz Dan kruha i Dan jabuka učenici 3. a blagovali su krušne marende, jabuke i slastice od jabuka te izradili plakat na temu Jabuka – kraljica voća, dok su učenici 4. c utvrdili znanje o sortama jabuka te iste degustirali. Bavili su se i kodiranjem bez računala te na taj način svladali binarni sustav stvarajući različite uratke. Četvrtaši su sudjelovali i u berbi maslina u školskom masliniku uživajući u svakoj zraci sunca i čistom zraku, svjesni svoga doprinosa školskoj zajednici.

Također, odradili su brojne pokuse kojima su željeli istražiti neke zanimljivosti vezane za prirodne procese kao što su kruženje vode u prirodi u kojoj sudjeluju sva živa bića kao i međuovisnost biljnog i životnjskog svijeta u hranidbenom lancu. Trećaši su izradili glazbene instrumente od otpadnog materijala kao i božićne čestitke s jelkom načinjenom od prazne role toaletnog papira te na taj način iskoristili otpadni materijal u korisne svrhe. Četvrtaši su posijali pšenicu za Sv. Luciju po starome narodnom običaju, brinuli se o njoj i pratili njen rast. Povodom božićnih blagdana izrađeni su ukrasi od starog papira i odbačenog materijala ukrašeni zavičajnim riječima.

Trećaši i četvrtaši i dalje će nastaviti s radom na poticajnim i zanimljivim ekološkim aktivnostima i izazovima, koji ih uveseljavaju i čine sretnima, osvješćujući svakodnevno da su čovjek i priroda međusobno povezani i ne mogu opstati jedni bez drugih.