prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Emocije u kontekstu medijskog okruženja

Dani medijske pismenosti u Osnvnoj školi Frana Frankovića u Rijeci, za učenike u posebnom razrednom odjelu obilježen je predavanjem i radionicom u kojoj su učenici imali zadatak da pomoću micro:bita izraze svoje emocije koje im bude mediji i medijski sadržaji. Na predavanju i radionici spoznali su i osvijestili različite emocije te načine kojima se na naše emocije utječe.

U medijima emocije igraju važnu ulogu. Različiti medijski sadržaji mogu nas nasmijati, naljutiti, dosađivati nam ili nas rastužiti. Čak i kad su pojedine poruke u medijima zamišljene tako da prenose određene emocije, medijski sadržaji mogu se uvijek tumačiti na više načina pa će učenici na njega reagirati različito.

Radionica je sadržavala informacije i vježbe za razvoj medijske i emocionalne pismenosti, te kako osvijestiti emocije koje pobuđuju mediji i medijski sadržaji. Upoznali su različite medije poput televizije, radija, knjiga, časopisa, novina, računala i pametnih telefona kao i medijske sadržaje poput filmova, fotografija, članaka u novinama, internetskih stranica, aplikacija i videoigara.

Emocije i emocionalne vještine igraju važnu ulogu u našem mentalnom zdravlju, ukazuju na to što nam je potrebno i za čim čeznemo. Emocije nisu ni pozitivne ni negativne, ali način na koji se izražavaju ovisi o situaciji. Znanstvenici i stručnjaci opisali su ih i klasificirali na vrlo različite načine. Ovih šest emocija može se smatrati osnovnim: sreća, tuga, ljutnja, gađenje, strah i iznenađenost. Među ostalim emocijama su krivnja, sram, ljubav, oduševljenje…

U procesu odrastanja, učenici su od malih nogu okruženi medijima koji im nose neograničene mogućnosti zabave, druženja i učenja. Da bi učenici mogli postati kompetentni korisnici madija i medijskih sadržaja, treba ih poučiti u izgradnji kritičkog stava u čemu je potrebno iskustvo i vodstvo odraslih.