Lutkarska predstava Snjegović poštar Ljudmile Fedorove učenike nižih razreda OŠ Neorić-Sutina uvela je u svijet kazališta lutaka.
Radionice o medijskoj pismenosti, filmu, glazbi i poeziji
Udruga Fade In održava dvije javne tribine i radionice na temu medijske pismenosti kroz film, glazbu i poeziju. Projekt je sufinanciran sredstvima Kreativne Europe, Ureda za udruge RH, Agencije za elektroničke medije i Hrvatskog audiovizualnog centra.
Tri principa funkcioniranja društvenih mreža
Bilo da želimo nešto objaviti ili pogledati što su drugi ljudi podijelili – možemo provesti sate na društvenim mrežama, a da to ni ne primijetimo. I jedva čekamo da ponovno započnemo “skrolati”.
Smjernice za uspješno provođenje projekata medijske pismenosti
Europski opservatorij za digitalne medije (EDMO), platforma koja u borbi protiv dezinformacija okuplja provjeravatelje činjenica, članove akademske zajednice i stručnjake za medijsku pismenost, objavila je u listopadu 2024. Smjernice za učinkovite inicijative medijske pismenosti.
Najboljim učiteljima medijske pismenosti u Hrvatskoj dodijeljene nagrade “Medijski Sokrat”
Ususret Svjetskom danu učitelja i ove je godine Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu dodijelilo priznanja ‘Medijski Sokrat’ odgojno-obrazovnim djelatnicima koji su se istaknuli svojim djelovanjem i doprinosom razvoju medijske pismenosti među djecom i mladima.
Etički izazovi umjetne inteligencije
Korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju praćeno je nizom etičkih problema, kao što su pitanja privatnosti i sigurnosti, potencijalne pristranosti u algoritmima te mogućnost zamjene učitelja automatizacijom procesa poučavanja. Stoga je važno osigurati da se umjetna inteligencija na odgovoran i etičan način koristi u obrazovnim okruženjima.
Materijali s aktivnostima za poticanje kritičkog razmišljanja učenika
Na portalu medijskapismenost.hr dostupno je za preuzimanje više od 60 obrazovnih materijala: priručnika, videolekcija i digitalnih kvizova i svi oni sadrže korisne informacije i potiču na kritičko razmišljanje o medijima i medijskim sadržajima.
Emocije u kontekstu medijskog okruženja
Dani medijske pismenosti u Osnvnoj školi Frana Frankovića u Rijeci, za učenike u posebnom razrednom odjelu obilježen je predavanjem i radionicom u kojoj su učenici imali zadatak da pomoću micro:bita izraze svoje emocije koje im bude mediji i medijski sadržaji. Na predavanju i radionici spoznali su i osvijestili različite emocije te načine kojima se na naše emocije utječe.
Priručnik o primjeni videoigara u nastavi
Ministarstvo kulture i medija u ožujku 2024. objavilo je priručnik “Primjena videoigara u nastavi – Smjernice za postizanje uspješnih ishoda učenja”, namijenjen odgojno-obrazovnim djelatnicima u osnovnim i srednjim školama.
Sigurnost na internetu
U sklopu Erasmus+ i eTwinning projekta OŠ Župa dubrovačka “Better Together“ članovi Vijeća učenika su, zajedno s projektnim partnerima iz Francuske i Ukrajine obilježili četiri važna datuma posvećena temi sigurnosti na internetu.