Erasmus+ projekt “Don’t be a Bully, be a Buddy!”

Osnovna škola Pantovčak je u listopadu 2021. godine imala prvu mobilnost u Francuskoj u sklopu Erasmus projekta “Don’t be a Bully, be a Buddy!”.

Škola je partner u Erasmus+ KA2 projektu “Don’t be a Bully, be a Buddy!”. Koordinator projekta je Francuska, dok su partneri uz Hrvatsku, škole iz Češke, Irske, Grčke i Finske. Cilj projekta je podići svijest o vršnjačkom nasilju.

Prvi dan mobilnosti u sklopu projekta proveli su razgledavajući. Tijekom izleta u predivnom Parizu su posjetili Eiffelov toranj, Montmartre i muzej Orsay. Paris je očaravajući grad i svi Francuzi su toliko ponosni na njega i prema riječima domaćina svatko barem jednom u životu treba vidjeti Pariz. Sljedeći dan su im domaćini priredili divnu dobrodošlicu. Dvosatnu priredbu u kojoj su učenici se predstavili pjesmom, plesom, recitacijom poznatih pjesnika iz svih država partnera. Stotinjak malenih glasova veselo ih je uvelo u službeni dio mobilnosti.

Nakon vesele priredbe posjetili su školu Ecole Notre-Dame koja je podijeljena u dvije zgrade. Jedna zgrada je namijenjena najmanjim učenicama od 4 do 6 godina dok je druga za učenike 7 do 12 godina. Učionice su šarene, vesele i vrlo ugodne atmosfere. Učenici su se u čast obukli u boje Bretanje i pozdravili plesom kojem su se i svi nazočni pridružili. Vidjeli su i odlične primjere dobre prakse za učitelje razredne nastave koji pomažu učenicima da lakše savladaju pisanje pisanih slova. U Francuskoj učenici već s 5 godina uče pisati i to krasopis. U poslijepodnevnim satima održali su dvosatni koordinatorski sastanak gdje u dogovorili aktivnosti vezane uz temu projekta, datume slijedeće dvije mobilnosti, odabrali logo projekta i napravili plan aktivnosti za sljedeća 3 mjeseca. Nakon cjelodnevnog posjeta školama, domaćini su ih navečer odveli na večeru u jedan tipičan francuski restoran gdje su u razgovoru s francuskim učiteljima podijelili dojmove.

Treći dan je bio namijenjen za aktivnosti u školama nižeg i višeg uzrasta u kojima su partneri prvo s učenicima odradili sat na kojemu su predstavili zemlju iz koje dolaze, grad, školu i tradicionalne pjesme ili plesove. Učenici su na takav način mogli sudjelovati u aktivnostima dodijeljene im države te su nakon toga učitelji odgovarali na pitanja učenika. Hrvatska je svoju prezentaciju održala s uzrastom učenika od 9/10 godina (CM1/CM2). Sljedeća aktivnost odvijala se u St. Brieuc gdje su posjetili školu “St Pierre” gdje su ih dočekali ravnatelj škole i učitelji koji su ih proveli školskim prostorijama i odjelima u kojima se odvija nastava. Ravnatelj škole je predstavio francuski školski sustav i način na koji se odvija nastava u školi kao i uspjeh učenika tijekom zadnjih nekoliko godina, a vidjeli su i raspored škole koji se uvelike razlikuje od hrvatskog uz dosta slobodnog vremena unutar rasporeda koji traje od 8 do 18 sati. Nakon druženja s vodstvom škole, došao je red da i svaka zemlja partner uđe u učionice višeg uzrasta gdje su nas dočekala vrlo zanimljiva pitanja učenika. Hrvatska je posjetila učionicu španjolskog jezika na kojemu su ih učenici dočekali s pitanjima o Hrvatskoj, zanimljivostima koje ih zanimaju, sportu, glazbi, jeziku… Vrijeme je brzo prošlo jer im je svima bilo jako zanimljivo i zabavno.

U školi Notre-Dame su opet bili podijeljeni po skupinama i ovaj put sudjelovali u aktivnostima učenika nižeg uzrasta (od 4 do 5 godina). Učenici su imali pripremljene aktivnosti na kojima su partnerske škole pomagali učiteljima koji inače rade s njima. Izrađivali suo drvo od papirnatih recikliranih vrećica i kartonskog tanjura koje su učenici potom bojali temperama. Ostali su oduševljeni kako učenici tog uzrasta lijepo pišu pisanim slovima (krasopisom) te kako marljivo izvršavaju zamišljene aktivnosti. Kratki odmor imali su u obliku šetnje uz zaljev St. Brieuc. Dan su završili na primanju škola partnera kod gradonačelnika koji ih je sve lijepo pozdravio i ugostio svečanim programom te glazbenim tradicionalnim pjesmama na francuskim gajdama. Škole partneri su gradonačelniku uručili simbolične poklone te su se ukratko predstavili iz kojih škola dolaze, a naglasile su se i specifičnosti obrazovnog sustava svake od zemalja.

Peti su dan koordinatori odveli sudionike na izlet na Mont Saint Michel. Tamo su saznali zanimljive informacije o povijesti planine Saint Michel, o cijeloj okolici koja ga okružuje te o povijesti Bretanje. Brdo na kojem se nalazi mjesto s opatijom je okruženo zaljevom te se do njega može doći mostom koji je izgrađen preko zaljeva. Mont Saint-Michel i okolni zaljev upisani su na UNESCO-ov popis svjetske baštine. Na početku izleta posjetili su mjesto Mont Saint Michel te obišli srednjovjekovne zidine kojima je mjesto okruženo, a s kojih se pruža pogled na cijelu dolinu. Nakon toga su prošetali opatijom iz 13. stoljeća, smještenom na 92 ​​metra visokoj stijeni, gdje su mogli vidjeti spomenike i ukrase različitih arhitektonskih stilova i razdoblja.

Opatija je osnovana u 8. stoljeću i od tada se kontinuirano nastavlja nadograđivati do obnova koje su se odvijale u 19. stoljeću.
Nakon obilaska su imali piknik u podnožju brda, a zatim su krenuli u šetnju po zaljevu koji okružuje Mont Saint Michel. Promatrali su plimni val koji je ubrzo prekrio cijelu dolinu, te posjetili i područja živog pijeska koja su se pojavljivala na nekim mjestima. Razlika u vodostaju između plime i oseke ponekad je i do 15 metara. Iako je velik dio tla po kojem su hodali u tom trenutku bio suh, naišli smo na mnoštvo školjaka iz vremena plime kada je tlo prekriveno morem. Vodič ih je upoznao s prirodnim raznolikostima tog područja. Jedna trećina flore Bretanje raste na muljevitim slatkovodnim i slanim močvarama, dinama i stjenovitim obalama. Velike blatne ravnice i slane močvare su također dom i velikom broju ptica. Puni dojmova s izleta, na povratku u Langueux slušali su o povijesti, te o drugim zanimljivostima i znamenitostima Bretanje.